|
کدخبر: 142715

آماده‌باش ناتو برای مقابله با حملات سایبری

یک مقام ناتو با اشاره به حملات سایبری علیه مراکز دولتی آمریکا اعلام کرد تیم سایبری این سازمان از بیم حملات سایبری به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش قرار دارند.

بین‌الملل آماده‌باش ناتو برای مقابله با حملات سایبری

یک مقام ناتو با اشاره به حملات سایبری علیه مراکز مهم دولتی آمریکا اعلام کرد تیم سایبری این سازمان در حال بررسی سامانه‌های رایانه‌ای خود است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وی اعلام کرد: «در حال حاضر، هیچ داده‌ای در هیچ شبکه ناتو مبنی بر انجام حملات سایبری یافت نشده است. کارشناسان ما به ارزیابی و کاهش خطرات احتمالی برای شبکه‌ها ادامه می‌دهند تا وضعیت را ارزیابی کنند.»

پنجشنبه گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نرم‌افزار‌های ضدویروس شرکت آمریکایی سولار ویندز ده‌ها نفوذ را در سامانه‌های خود ثبت کرده‌اند. این مقام ناتو اعلام کرد این سازمان در برخی از سامانه‌هایش در بلژیک از نرم‌افزار این شرکت آمریکایی استفاده کرده است.

این مقام ناتو از آماده‌باش ۲۴ ساعته تیم سایبری برای کمک به متحدان پیمان آتلانتیک شمالی در مرکز عملیات فضای مجازی این پیمان خبر داد.

این مقام ناتو افزود شبکه‌های این سازمان در خارج از آمریکا، در بلژیک، انگلیس، کانادا، اسرائیل، مکزیک، اسپانیا و امارات تحت تاثیر این حملات بودند و مطمئناً مواردی یافت خواهد شد.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت بردند. گفته می شود طی هفته اخیر ده ها حمله سایبری علیه نهادهای حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، مسکو را به دست داشتن در حملات سایبری اخیر علیه واشنگتن متهم کرد.

این در حالی است که مسئولان فدرال آمریکا روز گذشته با صدور هشداری فوری اعلام کردند طرف‌هایی که حملات سایبری علیه نهادهای دولتی این کشور را انجام داده اند، از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده کرده‌اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر