|
کدخبر: 140625

وعده بایدن برای ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری

رئیس‌جمهوری منتخب امریکا وعده داد: در ۱۰۰ روز نخست آغاز دوره ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کروناویروس برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ توزیع می‌شود.

بین‌الملل وعده بایدن برای ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری

"جو بایدن" رئیس‌جمهوری منتخب امریکا قول داده است که در ۱۰۰ روز نخست دوره ریاست جمهوری‌اش ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا توزیع کند.

بایدن که در ماه ژانویه قدرت را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده تحویل می‌گیرد هنگام معرفی تیم واکنش به بحران کرونا تاکید کرد که در ۱۰۰ روز نخست آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش، ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کروناویروس برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ توزیع می‌شود.

وی گفت: مردم امریکا باید به مدت ۱۰۰ روز و به منظور پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر کروناویروس از ماسک استفاده کنند. همچنین استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی و ساختمان‌های فدرال اجباری است.

رئیس‌جمهوری منتخب امریکا افزود: در مدت ۱۰۰ روز می‌توان مسیر بیماری را تغییر داد و زندگی مردم را به سمت شرایط بهتر هدایت کرد.

او گفت: ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری من به ویروس کرونا پایان نمی‌دهد. نمی‌توانم قولش را بدهم. چرا که وضعیت نابسامان کنونی یک شبه ایجاد نشده و یک شبه هم از آن خارج نخواهیم شد. اما ۱۰۰ روز اول می‌تواند مسیر بیماری را عوض کند و زندگی مردم در امریکا را بهتر کند.

هرچند بایدن اخطار داد که اگر کنگره مذاکرات فراجناحی برای ارائه بسته مشوق‌های اقتصادی را به نتیجه نرساند، تلاش‌ها برای مهار کرونا می‌تواند کند و متوقف شود.

او گفت که بازگشت دانش آموزان به مدارس اولویت اصلی‌اش خواهد بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها