|
کدخبر: 140339

دستور تبعیض آمیز ترامپ درباره واکسن کرونا

ترامپ امروز (سه‌شنبه) قرار است دستوری اجرایی را امضا و تایید کند که نخست امریکایی‌ها باید واکسن کرونا را تزریق کنند و سپس این واکسن در سایر کشورها توزیع شود.

بین‌الملل دستور تبعیض آمیز ترامپ درباره واکسن کرونا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در جریان نشست کاخ سفید با عنوان "عملیات پُر سرعت" قرار است دستور اجرایی را درباره تسریع در روند تحویل واکسن کروناویروس امضا کند.

یکی از مقام‌های ارشد دولتی واشنگتن گفت: این دستور اجرایی بر دریافت واکسن کرونا برای امریکایی‌ها و توزیع مناسب و سریع آن در بین مردم کشور تاکید دارد و پس از آنکه مردم امریکا این واکسن را دریافت کردند، در بین سایر کشورها توزیع خواهد شد.

این دستور اجرایی همچنین چارچوب کاری را برای آژانس‌های دولتی امریکا به منظور همکاری در کمک‌رسانی به سایر کشورها در ایمن‌سازی پس از واکسینه شدن مردم امریکا در نظر گرفته است.

این مقام ارشد امریکایی همچنین گفت: وقتی که مطمئن شدیم می‌توانیم تمامی نیازهای مربوط به تامین واکسن را برای مردم کشورمان تامین کنیم، سپس برای سایر کشورها نیز این واکسن تامین می‌شود.

ترامپ در نشست امروز سخنرانی می‌کند و قصد دارد تا درباره موفقیت دولت در ساخت واکسن صحبت کرده و به افرادی که در این روند دخیل هستند، تبریک گوید.

ترامپ بابت ساخت این واکسن مقابله با کروناویروس اعتباری برای خود دست و پا کرده است.

واکسن‌های تولید شده توسط کمپانی‌های داروسای "فایزر" و "مدرنا" ۹۵ درصد موفقیت داشته‌اند. همچنین اخبار مثبت درباره ساخت این واکسن‌ها با وخیم‌تر شدن اوضاع پاندمی کرونا منتشر شده است. کرونا ویروس در امریکا قریب به ۱۵ میلیون شهروند این کشور را مبتلا کرده و بیش از ۲۸۰ هزار تن نیز در ایالات متحده در نتیجه ابتلا به آن جان باخته‌اند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر