|
کدخبر: 135984

تا زمان اعلام پیروزی رسمی بایدن، با او همکاری نمی‌کنیم

وزارت بهداشت امریکا اعلام کرد تا زمان اعلام پیروزی رسمی بایدن، با او همکاری نخواهند کرد.

«الکس ایزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی امریکا در سخنانی اعلام کرد تا زمانی که اداره خدمات عمومی (GSA) تصمیم بگیرد که بایدن را برنده اعلام کند، با تیم بایدن همکاری صورت نخواهند گرفت.

او گفت: ما این مسئله را روشن ساخته‌ایم که زمانی که اداره خدمات عمومی تصمیمی بگیرد، ما یک انتقال کامل و حرفه‌ای را تضمین خواهیم نمود. ما از دستور العمل‌ها پیروی خواهیم کرد. ما نزدیک به دستیابی به یک واکسن و نیز دریافت داده‌های آزمایش‌های بالینی و نجات جان‌ها هستیم. ما با تلاشهایمان به یه پیش خواهیم رفت.

سخنان وزیر بهداشت امریکا برای عدم همکاری با تیم بایدن تا زمان اعلام رسمی پیروزی او در حالی بیان می‌شود که متخصصان حوزه سلامت عمومی تأکید کرده‌اند یک انتقال آرام، به عنوان یک اقدام حیاتی دولت در برابر بحران فزاینده کرونا محسوب می‌شود.

به نوشته سی ان ان، آنچه وزیر بهداشت امریکا از آن سخن می‌گوید، یک اذعان معمول به نام «اثبات» است که از سوی اداره خدمات عمومی برای فرد برنده در انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد تا اجازه شروع برای انتقال رسمی را بدهد.

به نوشته سی ان ان، در حالی که شبکه‌های بزرگ خبری امریکا ازمدت‌ها پیش بایدن را پیروز در انتخابات امریکا معرفی کرده اند، اما کمپین انتخاباتی ترامپ دست به ایجاد چالش‌های قانونی در شماری از ایالت‌ها کرده؛ هر چند به نوشته سی ان ان شانس اندکی برای تغییر نتایج دارد.

سی ان ان همچنین به نقل از برخی منابع گزارش داد که آنها گفته‌اند «امیلی مورفی» که از سوی ترامپ برای ریاست اداره خدمات عمومی معین شده، در تلاش است تا با تفسیر دستورالعمل‌های مبهم از امضای نتیجه انتخابات طفره رود و آن را به تعویق بیاندازد.

این در حالی است که یک مقام دولتی امریکا به سی ان ان گفته به کارمندان اداره بهداشت گفته‌اند اگر کسی از تیم بایدن با آنها تماس گرفت، آنها نباید با او ارتباط برقرار کنند و بجای آن باید به مقامات بالایی خود این مسئله را اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر