|
کدخبر: 133331

کوچک ترین کشور جهان کدام است

آیا می‌دانید کوچک‌ترین کشور دنیا برحسب مساحت کدام کشور است؟ در اینجا سراغ کوچک‌ترین کشور دنیا برحسب مساحت رفته‌ایم و مشخصه‌های آن را بررسی کرده‌ایم.

بین‌الملل کوچک ترین کشور جهان کدام است

در مورد کوچک ترین کشور جهان چه می‌دانید؟ وقتی‌که صحبت از جغرافیا می‌شود، بزرگ‌تر بودن همیشه اهمیت ندارد. درواقع، کوچک‌ترین کشور جهان برخی از جذاب‌ترین تجربه‌های مسافرتی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

کشورهای کوچک در سراسر این کره‌ی خاکی پخش شده‌اند؛ فرقی نمی‌کند که خواهان غرق شدن در انرژی یک شهر شلوغ باشید یا از سکوت در یک ساحل خلوت لذت می‌برید، گزینه‌های متعددی مطابق با سلیقه‌ی شما وجود دارد.

واتیکان کشوری در دل رم

دولت شهر واتیکان (Vatican) با مساحت ۰.۴۴ کیلومترمربع، کوچک ‌ترین کشور دنیا از نظر وسعت به شمار می‌آید. درواقع، واتیکان به‌قدری کوچک است که شاید به هنگام عبور از مرزهای آن، متوجه این موضوع نشوید. واتیکان که در وسط رم، بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهر ایتالیا، قرار دارد، خود را کاملاً با این مادرشهر درآمیخته است.

اگرچه واتیکان کشوری کوچک است، اما از برخی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های مذهبی، هنری و تاریخی دنیا میزبانی می‌کند. کلیسای عظیم سن پیتر با گنبدهای سربه‌فلک‌کشیده و میدان وسیع خود، چشم‌انداز این کشور کوچک را احاطه کرده است. درون موزه‌های واتیکان، می‌توان کلیسای تماشایی سیستین را پیدا کرد و از دیدن دیگر آثار هنری مشهور جهان لذت برد. درواقع، این گنجینه‌ها یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمدی این کشور هستند و واتیکان خرج خود را از فروش بلیط موزه‌ها و سوغاتی درمی‌آورد.

واتیکان به خاطر مشهورترین شهروند خود نیز شهرت دارد؛ پاپ. بالاترین مقام مذهبی در کلیسای کاتولیک. او درون آپارتمان‌های مخصوص مقام پاپ زندگی می‌کند. در همان حوالی، چندین جریب باغ بکر و فضای سبز به چشم می‌خورد که کاخ پاپ را احاطه کرده‌اند. به‌علاوه، کلیساهای متعدد نیز در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند. واتیکان از نظر جمعیتی هم کوچک‌ترین کشور دنیا به شمار می‌آید.

 

منبع: ایوار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها