|
کدخبر: 132637

بایدن رکورد اوباما را شکست

جوزف بایدن با به دست آوردن نزدیک به ۷۰ میلیون رای رکورد ۶۹ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۱۶ رای باراک اوباما را در انتخابات ۲۰۰۸ شکست و همچنان بر تعداد آرای خود می‌افزاید.

بین‌الملل بایدن رکورد اوباما را شکست

بایدن در شرایطی مجموع آرای خود را در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به رقم خیره‌کننده ۶۹ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۵۴ رسانده که شمارش آرا در چند ایالت کلیدی همچنان ادامه دارد و در ایالت پنسیلوانیا دست‌کم حدود سه میلیون رای هنوز شمرده نشده است. این رقم حدود چهار میلیون بیش از آرای هیلاری کلینتن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ است. خانم کلینتن چهار سال پیش با وجود داشتن ۲.۸ میلیون رای بیش از دانلد ترامپ، در شمارش آرای الکترال جا ماند و نتوانست رئیس جمهوری آمریکا شود.

تا حوالی ساعت ۹ شب چهارشنبه به وقت تهران، تعداد آرای ترامپ ۶۷ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۷ است؛ ۴۸.۲ درصد کل آرا و درست دو درصد کمتر از آرای ۵۰.۲ درصدی بایدن. هر چند نامزد جمهوریخواه رکورد آرای مردمی چهار سال پیش خود را شکسته است. به این ترتیب و با در نظر گرفتن رای‌هایی که هنوز شمرده نشده، رکورد مشارکت در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکسته شده و البته هنوز معلوم نیست کدام نامزد از این آزمون سخت و حساس و فشرده سربلند بیرون می‌آید و راهی کاخ سفید می‌شود.

 

 

 

منبع: همشهری

ارسال نظر