|
کدخبر: 132289

ادعای چندباره آمریکا درباره حمله ایران

فرماندهی سایبری امریکا مدعی شد کشور‌های روسیه، ایران و چین در صدد انجام حمله هکری به انتخابات امریکا هستند.

بین‌الملل ادعای چندباره آمریکا درباره حمله ایران

یک مقام امریکایی به سی ان ان گفت فرماندهی سایبری امریکا از قبل از برگزاری انتخابات سه شنبه ۳ نوامبر با هدف شناسایی اقدامات مخرب سایبری کشور‌های خارجی علیه انتخابات این کشور، در آماده باش کامل بوده است.

این مقام که به نام وی اشاره نشده است، مدعی شد نیرو‌های عملیات سایبری نه تنها در جست‌وجوی هکر‌های روسی بوده‌اند بلکه به دنبال رصد هکر‌هایی از ایران و چین نیز هستند.

همین مقام دیروز دوشنبه نیز به سی ان ان گفته بود رصد وعملیات سایبری برای شناسایی مهاجمان و هکر‌های خارجی پیش از انتخابات امریکا آغاز شده است و تا پایان روند رای گیری و فرآیند انتخابات ادامه خواهد داشت.

خبر عملیات فرماندهی سایبری امریکا برای نخستین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد. مقامات امریکایی در سراسر جامعه حفاظت از امنیت ملی امریکا نسبت به مداخلات سایبری خارجی در روز انتخابات امریکا هشدار داده‌اند. آنها مدعی هستند روز انتخابات و روز‌های پس از آن فرصت مناسبی برای هکرهاست تا روند دموکراتیک امریکا را تضعیف کنند.

در حالی که مقامات امنیتی امریکا انتظار افزایش فعالیت‌های سایبری خارجی را در آستانه انتخابات داشتند، کریس کربس، مقام ارشد وزارت امنیت داخلی امریکا به سی ان ان گفت که به استثنای برخی حملات باج افزارها، اوضاع نسبتا آرام باقی مانده است.

مقامات امریکایی مدعی هستند روسیه اخیرا فعالیت‌های سایبری گسترده‌ای را انجام داده است که منجر به تماس اتفاقی با زیرساخت‌های انتخابات امریکا شده است. آنها همچنین ادعا کردند ایران تصمیم گرفته است تا با انجام اقدامات هدفمند ضد اطلاعات، وارد این بازی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها