|
کدخبر: 132097

اوباما به نفع بایدن وارد میدان انتخابات شد

بایدن و باراک اوباما برای نخستین‌بار کارزار انتخاباتی مشترک خود را برگزار کردند.

انتخابات آمریکا از دو هفته پیش باراک اوباما رادر صحنه رقابت خود دید، وی فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را به سود بایدن شروع کرده است. همپای باراک اوباما، دموکرات‌ها میزان پروازشان برای کارزارهای تبلیغاتی را افزایش داده‌اند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، کامالا هریس به جنوب فلوریدا رفت.

بایدن و باراک اوباما نیز برای نخستین‌بار کارزار انتخاباتی مشترک خود را برگزار کردند. این رسم مالوف در کارزارهای انتخاباتی نیست و اوباما به این طریق سنت‌شکنی کرده است. در این شرایط رئیس‌جمهوری سابق امریکا در حمایت از نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری، از عملکرد دونالد ترامپ در مهار کرونا و اظهارات وی درباره پزشکان انتقاد کرد و گفت: «او فقط به خود فکر می‌کند. بایدن اما به شما و خانواده‌تان فکر می‌کند.»

اوباما نشان داده است در خیزش مردمی موفقیت خوبی دارد، تعداد دنبال‌کنندگان وی در شبکه‌های مجازی بیش از ۱۲۰ میلیون نفرند و می‌تواند زبان گویایی برای بایدن و حزب دموکرات در برابر رئیس‌جمهوری فعلی و دولتش باشد که تاکنون به دلیل سیاه‌بودنش، بسیاری از توافق‌ها و معاهداتی که امضای او در زیر آن بوده است را باطل کرده‌اند. وی ادامه داد: «کانادا نخستین مورد کرونا را همزمان با امریکا شناسایی کرد. اما نرخ مرگ‌ومیر ما اکنون ۵/ ۲ برابر بیشتر از کاناداست.

اگر ما همان نرخ جان‌باختگان کانادا را می‌داشتیم باید تقریبا ۹۰ هزار تن به جای ۲۳۰ هزار نفر جان می‌دادند. اگر ما همچون کانادا عمل کرده بودیم اکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر زنده بودند. به این فکر کنید.» رئیس‌جمهوری سابق امریکا با انتقاد از اظهارات ترامپ که این تعداد از مرگ‌ومیر را زیاد ندانسته بود، به تلاش ترامپ برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری اشاره کرد و گفت با نادیده گرفتن پاندمی ویروس کرونا، بیکاری کاهش نمی‌یابد. وی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ که مدعی شده بود پزشکان برای دریافت پول بیشتر، آمار کرونا را زیاد می‌کنند، اضافه کرد: «او پزشکان را به سود بردن از این بیماری پاندمی متهم می‌کند و گفته که پزشکان بیش از حد این بیماری، بیماران را می‌کشند زیرا از این طریق کسب درآمد خواهند کرد.» اوباما تاکید کرد: «او نمی‌تواند درک کند؛ او نمی‌فهمد که کسی برای نجات دیگران جان خود را بدون تلاش برای دریافت یک دلار هم به خطر می‌اندازند.» وی درباره وسواس ترامپ درباره تعداد جمعیت حاضر در گردهمایی‌های انتخاباتی هم اظهار کرد: «وسواس او در مورد ازدحام جمعیت برای چیست؟این همان معیار اندازه‌گیری موفقیت اوست.

او هنوز نگران کوچک‌تر شدن جمعیت مراسم تحلیف خود نسبت به من است... آیا او هیچ چیز بهتری برای نگران شدن ندارد؟ آیا در کودکی هیچ‌کسی به مهمانی تولد او نیامده است؟ وقتی کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با همه‌گیری است، ظاهرا چیز نگران‌کننده‌ای برای شما نیست.

این تفاوت بین جو بایدن و ترامپ است.» ترامپ بارها ادعا کرده که گردهمایی‌های وی بیش از ۴۰ هزار جمعیت دارند در حالی که در سخنرانی اوباما تنها ۴۲ نفر بوده‌اند. رئیس‌جمهوری سابق امریکا که هنوز هم محبوبیت زیادی در بین مردم این کشور دارد، تاکید کرد: «ترامپ به تغذیه ناوجدان خود اهمیت می‌دهد، جو به فکر حفظ ایمنی شما و خانواده‌هایتان است.» اوباما هم در گردهمایی در این ایالت سرنوشت‌ساز، بر حضور همه‌جانبه مردم در پای صندوق رای تاکید کرد و آرای بیشتر را همچون قدرت بیشتر رئیس‌جمهوری منتخب دانست.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها