|
کدخبر: 127803

پکن: واشنگتن از برنامه ‌هسته ای تهران سوء‌استفاده می ‌کند

معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل با بی‌اساس دانستن اتهامات آمریکا علیه چین، روسیه و ایران تصریح کرد که واشنگتن از برنامه ‌هسته‌ای تهران سوء‌استفاده می‌کند.

بین‌الملل پکن: واشنگتن از برنامه ‌هسته ای تهران سوء‌استفاده می ‌کند

«جنگ شوانگ» ( Geng Shuang) معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در سخنانی با بی اساس دانستن اتهامات آمریکا علیه کشورهای دیگر از جمله چین، روسیه و ایران، واشنگتن را بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات راهبردی جهان دانست.

معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در این خصوص اعلام کرد: آمریکا در حال بازگشت به ذهنیت جنگ سرد است. آمریکا حتی در گزارش های امنیت راهبردی خود بارها چین و روسیه را رقبای راهبردی و تهدیدهای خارجی دانسته است و به تقابل میان کشورها دامن می زند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا یکجانبه‌گرائی را دنبال می کند. از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای میان‌بُرد (INF) با روسیه و توافق هسته ای با ایران خارج شد و نگرش منفی را در برابر تمدید معاهده «استارت نو» در پیش گرفته است.

«جنگ شوانگ» تأکید کرد: آمریکا استانداردهای دوگانه ای را در قبال منع اشاعه تسلیحات هسته ای در پیش گرفته و با بهره گری از مسائل چالشی از قبیل مسأله هسته ای ایران و موضوع هسته ای در شبه جزیره کره به دنبال دستورکارهای ژئوپلتیک خود است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها