|
کدخبر: 126392

جانشین ترامپ کیست؟

پرسش مهم روز این است که اگر حال ترامپ بر اثر ابتلا به کرونا وخیم شود و قادر به ادامه مبارزات انتخاباتی نباشد یا بر اثر این بیماری فوت کند، نامزد جمهوری‌خواهان چه کسی خواهد بود؟

بین‌الملل جانشین ترامپ کیست؟

پس از اینکه رئیس‌جمهوری امریکا در توییتی خبر داد که کرونا گرفته و به همراه همسرش در قرنطینه به سر می‌برد، سی ان ان گزارش داد که به دلیل سن بالا و وزن سنگین ترامپ، او در معرض خطر است.

به همین دلیل پرسش مهم روز این است که اگر حال ترامپ بر اثر ابتلا به کرونا وخیم شود و قادر به ادامه مبارزات انتخاباتی نباشد یا بر اثر این بیماری فوت کند، نامزد جمهوری‌خواهان چه کسی خواهد بود؟

تا به حال هیچ نامزدی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری درنگذشته است. تنها در سال ۱۹۱۲ جیمز شرمن زوج انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان چند روز قبل از برگزاری انتخابات درگذشت. اما جمهوری‌خواهان تصمیم گرفتند جانشین او را پس از انتخابات یعنی در ۱۲ نوامبر و با برگزاری کنوانسیون ملی حزب و رای اکثریت انتخاب کنند.

بنابراین اگر نامزدی قبل از برگزاری انتخابات یا پس از آن و قبل از نشست کالج الکترال در نخستین چهارشنبه دسامبر فوت کند، حزب براساس قوانین فدرالی و ایالتی خود جانشین را مشخص خواهد کرد. بنابراین لزوما زوج انتخاباتی جانشین نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد. با مشخص شدن فرد جانشین نام وی به کالج الکترال معرفی خواهد شد.

البته تعیین جانشین در حزب دموکرات کمی متفاوت است و این کار توسط کمیته ملی دموکراتیک انجام می‌شود. اما اگر نامزد رئیس‌جمهور امریکا پس از آرای کالج الکترال و قبل از مراسم سوگند یعنی۲۰ ژانویه فوت کند، طبق تفسیر از متمم۲۰ قانون اساسی (تاریخ سوگند ریاست‌جمهوری را از ماه مارس به ژانویه منتقل کرد) تمام مسوولیت‌های او به معاونش محول می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها