|
کدخبر: 123689

انهدام خطرناک‌ترین پایگاه داعش

اداره پلیس شهر «الشرقاط» در استان «صلاح الدین» امروز شنبه از تسلط کامل بر خطرناک‌ترین پایگاه داعش در منطقه حمرین و مکحول خبر داد.

بین‌الملل انهدام خطرناک‌ترین پایگاه داعش

 اداره پلیس شهر «الشرقاط» در استان « صلاح الدین » امروز شنبه از تسلط کامل بر خطرناک‌ترین پایگاه داعش در منطقه حمرین و مکحول خبر داد.

«مجید الغتران» رئیس پلیس الشرقاط اعلام کرد که نیروهای امنیتی استان صلاح الدین موفق شدند منطقه «زورگنعوص» در جنوب الشرقاط را پاکسازی کرده و پس از پاکسازی این منطقه با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس و الحشد الشعبی و نیروی هوایی شمال تکریت، آنجا را به کنترل کامل خود درآوردند.

وی افزود: عملیات پاکسازی که صبح امروز آغاز شد با کنترل کامل زور گنعوس که در جنوب شرقی این شهر واقع شده است به پایان رسید. این منطقه در دامنه سلسله کوه‌های حمرین و مکحول یکی از خطرناک‌ترین سنگرهای گروه‌های تروریستی داعش است که پاکسازی آنجا با کشته شدن تعدادی از اعضای داعش و تخریب ۱۳ مخفیگاه آنها که بیشتر آنها در مجاورت دریاچه حمرین بود، همراه شد  و به زودی عملیاتی دیگر برای شکست دادن تروریسم در مناطق همجوار زور گنعوس آغاز خواهد شد.

پس از عملیات آزادسازی «حویجه» در غرب استان کرکوک در سال ۲۰۱۷ و همچنین عملیات «قیاره» و شکست داعش در این منطقه، بقایای تروریست‌های داعش به جزیره گنعوص گریختند و از آن زمان تاکنون با وجود شواهد، اطلاعات موجود و فعالیت‌های مشخص داعش در این منطقه، ائتلاف آمریکایی هیچ عملیات نظامی موثری برای ریشه کردن تروریست‌ها در زور گنعوص انجام نداده بود.

پس از سال ۲۰۱۷ جزیره گنعوص در شمال استان صلاح الدین تبدیل به پایگاه مهم داعش در شمال عراق شد، پایگاهی که داعشی‌ها از آن برای سازماندهی حملات تروریستی علیه موصل، مخمور و کرکوک استفاده می‌کردند.

موفقیت عملیات ۳۰ روزه سامراء

از سوی دیگر نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای فرماندهی عملیات سامراء در استان صلاح الدین طی ۳۰ روز گذشته در ادامه عملیات خود برای پیگرد عناصر تروریستی و تحت تعقیب در مناطق ماموریت خود  موفق به دستگیری (۱۲۶) فرد تحت تعقیب طبق مفاد مختلف قانون و ۱۴ متهم به موجب ماده ۴ تروریسم شد.

بر اساس بیانیه این نهاد، تعداد زیادی از مخفیگاه تروریست‌ها در این عملیات تخریب و صدها بمب دستی هم خنثی شد و عملیات بولدوزینگ درختان و نیزارها در حاشیه رودخانه دجله و جزایر میانی رودخانه نیز انجام شده و عملیات پیشدستانه علیه تروریست‌هادر این مناطق ادامه دارد.

 

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر