|
کدخبر: 98596

مجلس ناظر بر عملکرد بورس

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس از بررسی برنامه‌ها و راهکارهای مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، برای مدیریت این بازار در مجلس، خبر داد.

گسترش نیوز: "محمدرضا منصوری" درخصوص جلسه ویژه کمیسیون اصل ۹۰ با مسئولان بازار سرمایه، اظهار کرد: مسئولان وزارت اقتصاد، سازمان بورس ، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس قرار است به بررسی و تشریح وضعیت کنونی بازار سرمایه بپردازند.

او افزود: نمایندگان قرار است به تبادل نظر در خصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه بپردازند تا نقدینگی بالایی که در این بازار جذب شده، دچار مشکل نشود و با مدیریت و برنامه صحیح این بازار هدایت و اداره شود.

منصوری گفت: یکشنبه یا سه شنبه این هفته جلسه کمیسیون برگزار می‌شود و سهام عدالت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله موضوعات مورد نظر برای بررسی است.

این نماینده مجلس، بیان کرد: نمایندگان وزارت اقتصاد و مسئولان سازمان بورس قرار است به ارائه برنامه‌های خود برای مدیریت بازار بپردازند تا کمیسیون اصل ۹۰ درمورد این موضوع به جمع‌بندی برسد و نتایج آن را اعلام کند.

گفتنی است، رسیدگی به طرز کار مجلس ، قوه مجریه، قوه قضاییه و مسئولان آن‌ها، و نیز رسیدگی به شکایات مربوطه، و مطالبه پاسخ آنها از قوای مذکور و اعلام نتیجه رسیدگی‌ها، و مطلع کردن عامه مردم در مواردی که موضوع مربوط به عموم باشد، از جمله وظایف کمیسیون اصل ۹۰ است.

شاخص کل بورس این روزها با رشد فزاینده و چشمگیری همراه شده‌ و حجم نقدینگی بالایی را به خود جذب کرده‌ است که همین موضوع، موجب نگرانی برخی از کارشناسان اقتصادی در خصوص ریزش ناگهانی شاخص و یا منحرف شدن سرمایه‌های حاضر در این بازار شده‌ است.

همچنین آزادسازی سهام عدالت از دیگر موضوعاتی است که این روزها بورس باید به مدیریت صحیح آن بپردازد تا ارزش سهام و شرکت‌های حاضر در آن افت نکند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها