|
کدخبر: 96829

گفت‌وگوی اختصاصی گسترش نیوز با کارشناس بورس:

سهم‌های معدنی را در بورس بخریم؟

بهنام مرادی کارشناس بورس رشد بازار سرمایه را مستلزم توجه بیشتر دولت به این بخش دانست.

گسترش نیوز: رشد بازار سرمایه و استقبال شگفت انگیر مردم از این بازار سبب شد که ما در گسترش نیوز نگاهی به بازار سهام مواد معدنی بیاندازیم و ضمن بررسی این بازار گفت‌وگویی را با یک کارشناس بازار بورس انجام دهیم و از چند و چون عرضه سهام‌های معدنی در بورس مطلع شویم که می‌توانید این مصاحبه با بهنام مرادی را در ادامه بخوانید:

behnammoradi.jpg

بهنام مرادی کارشناس بورس در گفت‌وگوی اختصاصی با گسترش نیوز درباره خرید سهام شرکت‌های معدنی اظهارکرد: مسئله مهمی که این روزها در بازار سرمایه مطرح است و بسیار مورد توجه قرار گرفته است با محور اقتصاد مقاومتی و امکان توجه به تامین منابع اولیه داخلی و هم بازار فروش محصولات داخلی است که می‌توانیم پیشرفت زیادی را حاصل کنیم و گردش خوبی در این حوزه داشته باشیم.

مواد معدنی یک فرصت طلایی برای کشور

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از سهم‌های معدن به این علت که این خاصیت را دارند که سهم مهمی از صادرات را بر عهده بگیرند می‌توانند با صادرات به کشورهای همسایه سهم بسزایی در تامین منابع مالی و ارزی داشته باشند همچنین می‌توانند فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه گذران ما حاصل کنند.

مرادی افزود: مواد معدنی علاوه بر رشد قیمتی که بر اساس تورم در جامعه و اقتصاد دارند، می‌توانند یک فرصت طلایی باشند که کشور را به سمت سازندگی بیشتر ببرند و برای این کار باید خام فروشی را کاهش دهیم.

حتی رهبری و ریاست محترم جمهور در فرمایشاتشان هم توصیه هایی برای مقابله با خام فروشی کرده‌اند.

این کارشناس بورس اظهار کرد: ظرفیت افزایش سرمایه در این اوضاع بازار، بسیار فرصت فوق العاده و ایده آلی است که از سرمایه گذران از آن بهره لازم را ببرند و باید یک حضور فعالانه ترو مسئولانه تری در بازار سرمایه داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم کارشناسانه به این موضوع اشاره کنیم این است که ما نباید صرفا به معاونت سرمایه‌گذاری و یا دفتر اقتصادی مالی یک مجموعه که در واقع منتشر‌کننده اوراق هست توجه کنیم.

امروز بهترین زمان و طلایی‌ترین زمان برای توسعه خطوط تولید برای توسعه خطوط فناوری همچنین برای توسعه خطوط بسته‌بندی و بسیاری از صنایع تکمیلی و گسترش تولید وجود دارد که سهم‌های معدنی از این فرصت مجزا و مستثنا نیستند و باید به عرضه‌های بیشتر این سهام‌ها روی آورد و توجه کرد.

لزوم مقایسه سهام‌های معدنی قبل از خرید

بهنام مرادی در مورد سهم‌ها معدنی‌ای که ارزش خرید دارند گفت: ما به علت معذورت‌های شغلی اجازه نداریم که از سهام خاصی اسم ببریم اما کلیه سهام‌های معدنی به علت سیاست گذاری‌های خوب فروشی که در ساختارشان هم در داخل و هم کشورهای منطقه دارند، می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای سهام داران باشند.

وی با تاکید بر سخنانش خرید سهم‌های معدنی را به سهام داران و علاقه مندان سرمایه‌گذاری در بورس پیشنهاد داد و افزود: برای خرید سهام برتر شرکت‌های معدنی باید به مقایسه شرکت‌ها در این موضوع بپردازیم.

مرادی منظور از مقایسه را اینچنین بیان گرد: ارزش دارد که ما پازل‌های بازارهای معدنی را باهم مقایسه کنیم و از این مقایسه مواردی استخراج می‌شود که می‌توانیم از آن بهره کافی ببریم.

این کارشناس بازارسرمایه و بورس درباره امیدواری به بازار سهام و بورس اینچنین گفت: ما خوشبختانه در چند روز گذشته رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را داشته‌ایم که بسیار روشن‌کننده و راهنمای بسیار خوبی برای ما بود. ضمن اینکه گردش سرمایه بسیار گردش خوبی است.

همچنین باید یک سری دقت عمل هایی در کار بازار سرمایه وجود داشته باشد ضمن اینکه نباید از نقش مهم دولت جهت بالا بردن راندمان بازار بورس غافل شد.

وی درپایان مورد حس استقلال سازمان بورس اوراق بهادار و بورس تهران اظهار کرد: یکی از لزوم مهم در سازمان بورس رعایت حس استقلال این سازمان است و باید اجازه بدهند موارد نظارتی را قطعا اجرا و رعایت کنند.

اجازه نباید بدهیم به خاظر استقبال گسترده سرمایه گذران قوانین مهم بورس را تعدیل کنیم.

دولت هم باید نظارتش را بیشتر کند و مجموعه‌های زیر نظر خودش را مستلزم کند که در مسیر افزایش سرمایه و توسعه در بازار سرمایه فعال بشوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها