|
کدخبر: 295170 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش‌نیوز؛

تامین مالی بورس در زمینه تولید برق تجدید پذیر

عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد که در خصوص تامین مالی پروژه ها در کمترین زمان همکاری های لازم را داشته باشد.

بورس تامین مالی بورس در زمینه تولید برق تجدید پذیر

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز گفت: توسعه انرژی تجدید پذیر قطعا ضروری است و با توجه به آمارها هم از نظر اقتصادی هم از لحاظ صرفه جویی اهمیت دارد.

وی افزود: با توجه به راه اندازی تابلوی برق سبز، بازار سرمایه این آمادگی را دارد که در خصوص تامین مالی پروژه ها در کمترین زمان همکاری های لازم را داشته باشد. منابع بسیار خوبی در حوزه صنایع وجود دارد که با توجه به توجیه پذیری ان پنانسیل سرمایه گذاری را دارد.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد، رویکرد وزارت نیرو در بخش تامین انرژی و مدیریت مصرف صنایع است. در سال ۱۴۰۰ قطعی های مکرر در حوزه برق صنایع داشتیم و در سال ۱۴۰۱ این خاموشی ها کمتر شد و برنامه داریم در سال جاری قطعی انرژی در حوزه صنایع به حداقل برسد.

عشقی در ادمه گفت: خیلی از شرکت های بزرگ نیروگاه احداث کردند و در زمینه تامین انرژی سرمایه گذاری کردند و امیدواریم از نظر مدیریت مصرف نیز اقداماتی صورت بگیرد. مخصوصا در مورد انرژی تجدید پذیر تامین مالی با کمک ابزارها و مجوزهای فوری انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر