|
کدخبر: 259441

خوش به حال این سهامداران شد

افراد حقیقی امروز ۳۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی هزار و ۲۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «شبندر» و «خگستر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «جم»، «کقزوی» و «خپارس» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۳۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی جم با برتری ۴۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۰ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

معاملات -بورس

معاملات -بورس-1

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها