|
کدخبر: 249886

پیش بینی مهم از بورس فردا (۲۴ اسفند)

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص بورس فردا منفی می‌شود. علت این موضوع مشخص نبودن نتیجه برجام است.

بورس در پایان معاملات امروز ۰.۰۴ درصد افت کرد اما شاخص هم‌وزن با رشد ۰.۰۶ درصدی همراه شد. در نهایت شاخص کل به سطح یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید.

بیشترین تزریق پول حقوقی در بازار در سه گروه محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری رقم خورد. در حالی که برآیند معاملات گروه‌های عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

بورس صعودی می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص بورس فردا منفی می‌شود. علت این موضوع مشخص نبودن نتیجه برجام است.

وی توضیح می‌دهد: بازار در حال حاضر درگیر ابهاماتی مثل برجام و نرخ تسعیر ارز بانکی است، تا زمانی که این موضوع بر طرف نشود نباید انتظار رشد شاخص داشت. کاهش یا افزایش این نرخ تسعیر ارز می‌تواند وضعیت گروه بانکی را تغییر دهد.

رئیسی اظهار می‌کند: محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی، یک حمایت مهم برای شاخص است و بازگشت شاخص به این محدوده می‌تواند یک اصلاح باشد. همچنین ورود شاخص به محدوده یک میلیون ۴۰۰ هزار واحدی یک بازدهی ۲۰ درصدی برای سهم‌ها دارد.

وی ادامه می‌هد: با امضای برجام قیمت دلار تثبیت و شاخص بورس صعودی می‌شود و گروه‌های حمل‌ونقل، بانکی و خودرویی می‌توانند رشد خوبی را پشت سر بگذارد. اما اگر برجام امضا نشود شاخص درجا می‌زند و پس از آن روند صعودی می‌گیرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها