|
کدخبر: 248509

نمادهای برتر در معاملات امروز بورس

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس از یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید و رشد ۵.۲۴ درصدی را تجربه کرد.

در هفته کاری که گذشت، شاخص کل هم وزن نیز از عدد ۳۳۴ هزار و ۱۵۷ واحد به ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد رسید و ۲.۵۵ درصد رشد داشت. همچنین شاخص کل فرابورس نیز از ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید و با رشد ۳.۵۶ درصدی همراه شد.

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایع پربازده این هفته صنایع فرآورده‌های نفتی با رشد ۱۱.۴ درصد بود، بعد از این، صنایع استخراج سایر معادن و استخراج ذغال سنگ و پتروشیمی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. کم بازده‌ترین صنایع هفته کاری که به اتمام رسید صنعت کاشی و سرامیک با کاهش ۳.۲۸ درصدی و صنعت پیمان کاری صنعتی بوده است.

به گفته او ارزش کل معاملات در هفته کاری که به اتمام رسید ۲۰ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان بود که میانگین  روزانه ارزش معاملات برابر با ۴ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان است.

بازار آخرین بار هفته اول آذر چنین عددی را برای ارزش معاملات تجربه کرده بود.

آقای آسایش گفت: در بازار این هفته عوامل مختلفی اثر گذار بودند که یکی از این عوامل اخبار مرتبط با رویدادهای سیاسی بود. افزایش قیمت نفت و کامودیتی‌ها به سبب جنگ روسیه و اوکراین نیز از دیگر  مواردی بود که این هفته بر بازار اثر مثبت داشت.

آقای محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: در رابطه با ورود و خروج پول حقیقی، بازار روز شنبه ۳۰ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۴۱ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۷۷ میلیارد تومان  و چهارشنبه ۱۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را شاهد بود و تنها در روز سه شنبه  ۳۱۵ میلیارد تومان  از بازار خروج نقدینگی داشتیم.  در نتیجه میزان ورود نقدینگی در این هفته ۲۴۵ میلیارد تومان بوده است.

هفته پیش هم شاهد خروج ۴۸۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بودیم.

چهار نماد بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند

به گفته او فولاد، شپدیس، شبندر و خودرو سهم‌های هستند که بیشترین ورود پول حقیقی را داشته‌اند و بیشترین ورود پول حقوقی برای نمادهای بپاس، پالایش و فزر بوده است.

پربازده‌ترین نماد‌ها در هفته گذشته نماد خدیزل با بازده ۳۲ درصدی بوده و بعد از آن نماد کباف و کروی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند. این هفته از لحاظ بازدهی هفته خوبی برای اکثرا نماد‌ها بود.

آقای خبری زاده گفت: بحث قیمت نفت باعث شد، صنعت فرآورده‌های نفتی و صنایع مرتبط با نفت افزایش بازده داشته باشند و این موضوع سبب استقبال سهامداران از این صنایع شد. علاوه بر این موضوع تغییر تخصیص ارز  ۴۲۰۰ تومانی تاثیر زیادی بر صنعت زراعت، صنعت مواد غذایی و دارو داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها