|
کدخبر: 242258

بورس بازان بخوانند / شاخص آخر هفته صعودی است؟

بورس امروز رشد بیش از هفت هزار واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید. به گفته کارشناسان، بورس در بلند مدت می‌تواند سبزپوش شود.

بورس روی مدار صعود قرار گرفت. امروز شاخص کل افزایش هفت هزار و ۳۴۹ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۰ هزار و ۵۵۷ معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی، نوری، وپاسار، خودرو و فسبزوار بیشترین تاثیر مثبت و پارسان، رمپنا، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس با افزایش بیش از ۳۷ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۷ هزار و ۱۲۳ معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، تجلی، فزر، اتکای، شبصیر، آریا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

بورس متعادل می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: نمی‌توان درباره وضعیت بازار در کوتاه مدت صحبت کرد. اما بورس در بلند مدت سودآور می‌شود.

وی توضیح می‌دهد: اصلاح منفی قیمت ارز سایه سنگینی روی معاملات بازار دارد.

آقابزرگی با اشاره به افزایش قیمت نفت می‌گوید: مشکلات اوکراین و روسیه عامل افزایش قیمت است. اما به علت حساسیت بازار نتوانسته تاثیر مثبتی روی معاملات بگذارد.

این کارشناس بازارهای مالی اظهار می‌کند: با بررسی متغیرهای اثرگذار مثل برجام، کسری بودجه و نرخ دلار می‌توان گفت که بورس به سوی ثبات نسبی و تعادل حرکت می‌کند.

وی در نهایت می‌گوید: رکود در بازار اتفاق افتاده و رسیدن به پایان نقاط اصلاح نزدیک است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها