|
کدخبر: 242103

پیش بینی مهم از آینده بورس در بلند مدت

امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از هفت هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۲ درصد رشد داشت.

امروز شاخص کل بورس افزایش هفت هزار و ۳۴۹ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحد رسید.

اخبار مذاکرات تاثیر بسزایی در روند معاملات بورسی دارد. کارشناسان می‎‌گویند در صورت مذاکرات نتیجه‌بخش، باید انتظار رشد بازار سرمایه در بلند مدت داشت.

امروز هم علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در توییتی نوشت: «مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت و بدون نیاز به گمانه‌زنی اعلام نظر کرد.»

افت ناچیز شاخص کل هم‌وزن بورس

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۲ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۲۵ هزار و ۵۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۰ هزار و ۵۵۷ معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی، نوری، وپاسار، خودرو و فسبزوار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار داشتند. همچنین نمادهای پارسان، رمپنا، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

فرابورس رشد کرد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با افزایش بیش از ۳۷ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۷ هزار و ۱۲۳ معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، تجلی، فزر، اتکای، شبصیر، آریا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای بساما، مارون، وملل، شپاس و دماوند نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نمادها معادل ۸۵ نماد رشد داشتند. ۱۰۷ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها