|
کدخبر: 233372

روند نزولی شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

معاملات بورس در آخرین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۴۲۰واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۳۳۴‌هزار واحد باقی ماند.

اغلب کارشناسان معتقدند، در شرایط کنونی که بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد، سهامداران محافظه‌کارانه دست به معامله می‌زنند و در انتظار برطرف شدن ابهامات هستند. همچنین انتظار می‌رود شاخص پایین‌تر از محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد قرار نگیرد و با رسیدن به فصل مجامع شرکت‌ ها، امکان رشد شاخص تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد وجود دارد.

احمد اشتیاقی، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات را تحلیل کرده و گفت: با توجه به روند معاملات در روزهای اخیر می‌توان گفت بازار تنها در محدوده تعادلی مورد معامله قرار می‌گیرد و تا زمانی‌که ابهامات برجام برطرف نشده و نرخ دلار مشخص نشود، روند رکودی بورس پایان نخواهد یافت.

وی افزود: بنابراین به دلیل جو غالب در بازار و تحکیم سایه ترس بر معاملات، سهامداران محافظه‌کارانه دست به معامله می‌زنند و در انتظار برطرف شدن ابهامات هستند.

این کارشناس بیان کرد: از طرفی دیگر بازار در انتظار گزارش عملکردهای ۹ماهه شرکت‌ها بوده و سهامداران نیز باتوجه به گزارش سودآوری شرکت‌ها منتظر هستند، استراتژی خرید خود را مشخص کرده و چینش پرتفوی خود را تغییر دهند.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: این عوامل، بازار را در روندی خنثی و رکودی پایدار کرده است. اما به نظر می‌رسد کف قیمتی بازار تثبیت شده و قیمت‌ها در ارزنده‌ترین سطح خود قرار گرفته‌اند.

اشتیاقی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین دلیلی برای ریزش بیشتر شاخص وجود ندارد. همچنین انتظار می‌رود شاخص پایین‌تر از محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد قرار نگیرد و  همچنین با رسیدن به فصل مجامع شرکت‌ها، امکان رشد شاخص تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد وجود دارد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها