|
کدخبر: 232998

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس (۲۱ دی)

شاخص کل بورس با رشد هزار و ۹۲۸ واحد، در تراز یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحدی متوقف شد.

شاخص کل بورس تهران، شاخص کل بورس تهران، امروز سه شنبه (۲۱ دی ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۷۸۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۳ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد هزار و ۳۳۴ واحد، در تراز یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحدی متوقف شد.

 موافقت با درخواست مجوز کارگزاری‌های بورس بعد از ۱۰ سال توقف

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «خودرو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خساپا» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۲۸۵ واحدی بر روی پله ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۴۷ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۶۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۴۱ هزار و ۸۷۰ میلیون سهم به ارزش ۳۸۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر‌گذار در شاخص کل بور

نماد‌های فولاد، خودرو و وبملت به ترتیب با ۵۱۰.۹۸، ۵۰۳.۵۳ و ۳۳۵.۲۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فارس، شپدیس و تاپیکو به ترتیب با ۶۴۳.۵۲، ۳۷۲.۲۱ و ۳۲۴.۸۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های آریا، سمگا و غصینو به ترتیب با ۱۴.۹۸، ۷.۹۹ و ۶.۳۵ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های مارون، شجم و فرابورس به ترتیب با ۵.۰۸، ۳.۷۸ و ۲.۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «بانک‌ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های قزوین، فپنتا و خپویش بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غشصغا، لبوتان وچافست بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حسیر، حاسا و سمگا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت سدبیر، تاپکیش و غدیس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، پارند و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدشت، وسخوز و یاقوت در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۹۶، اراد ۹۴ و اعتماد بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد ۹۶، اراد ۹۴ و تابان ۰۳ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، خودرو و کیان بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خگستر و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین اراد ۹۱۴، اراد ۹۴۴ و اراد ۹۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اعتماد، سمگا و صبا بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها