|
کدخبر: 232724

سنگینی سایه دلار و برجام بر بورس

معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت چهار هزار واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۳۳۲‌هزار واحد نزول کرد.

به زعم اغلب کارشناسان، با جود اینکه اخبار مثبتی از مذاکرات به گوش می‌رسد و قیمت‌ها در سطح ارزنده‌ای قرار دارند، بازار توان رشد ندارد. به نظر می‌رسد تا زمانی که نتیجه مذاکرات برجام مشخص نشده و کف قیمتی دلار ثابت نشود، نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه نخواهد شد. به دنبال آن رشدی هم صورت نخواهد گرفت.

علیرضا کدیور، کارشناس و فعال بازار سرمایه با تاکید بر کم‌ بودن ارزش معاملات خرد سهام بیان کرد: در این روزها ارزش معاملات بورس در مقایسه با مجموع ارزش بازاری بورس و فرابورس در سطح بسیار پایینی قرار دارد. همچنین روند خروج پول از بازار با قدرت ادامه دارد و در معاملات امروز نیز حدود ۲۷۵میلیارد تومان خروج پول از بازار اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد در سطوح فعلی شاخص، امکان ورود پول به بازار سرمایه وجود ندارد و سهامداران با وجود ارزنده بودن قیمت‌ها و اخبار مثبت پیرامون نتایج برجام، انگیزه‌ای برای نتیجه مذاکرات برجام مشخص نشده و کف قیمتی دلار ثابت نشود، نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه نخواهد شد. به دنبال آن رشدی هم صورت نخواهد گرفت.ورود به بورس ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نتیجه مطلوبی در مذاکرات برجام حاصل شود، شرکت‌های ریالی در سودسازی پیش‌رو خواهند بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها