|
کدخبر: 222721

تاثیر دلار ۳۰ هزار تومانی بر بورس

امروز شاخص کل کف حمایتی یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد را از دست داد. کارشناسان معتقدند این افت ممکن است تا یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد ادامه یابد.

روند منفی فرسایشی همچنان بر بازار سهام سایه افکنده. در حالی که اکثر کارشناسان برای این هفته بازاری متعادل را پیش‌بینی کردند، هنوز خبر خوشی برای مثبت شدن به بورس نرسیده است.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام گفت: امروز نیز شاهد ارزش پایین معاملات خرد در بازار سرمایه بودیم. کماکان کاهش قیمت‌ها علی‌رغم ریزش کم شاخص کل بورس مشهود است.

وی افزود: با توجه به اینکه مذاکرات نتایج مثبت و دلگرم‌کننده‌ای نداشت گروه‌های مرتبط از جمله خودرویی و بانکی که در روزهای گذشته رشد قیمت داشتند، به صف‌های فروش رسیدند.

حدادی اظهار کرد: در میانه بازار و با ثبت دلار بالای ۳۰ هزار تومان برخی از نمادها از جمله گروه پالایشی با تقاضا همراه شدند تا اینکه از ریزش زیاد شاخص کل بورس جلوگیری کنند.

این کارشناس اظهار کرد: جدای از بحث مذاکره که گویا تا پایان این هفته ادامه دارد. بازار به دنبال لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ است. باید دید چه عواقبی برای بازار سهام رقم می‌خورد. علی‌رغم صحبت‌های بسیار خوب رئیس سازمان بورس در روزهای گذشته، همچنان فعالان بازار سرمایه ریسک‌پذیر نیستند و در بازار تقاضا نداریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فردا به استقبال بازگشایی بازارهای جهانی در دوشنبه خواهیم رفت، نیمه دوم معاملات بسیار حائز اهمیت است. شاخص کل بورس محدوده یک میلیون و ۳۱۰ تا یک میلیون ۳۴۰ هزار واحد را محدوده حمایتی برای خود می‌داند.

حدادی ادامه داد: البته کف قبلی که محدوده یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی بود متاسفانه امروز از دست رفت. نکته منفی بازار همچون روزهای گذشته این است که با کاهش قیمت سهام ما شاهد افزایش خرید نیستیم.

این کارشناس تصریح کرد: سهام ارزنده همچنان بدون مشتری است و این موضوع نمی‌تواند حداقل در کوتاه‌مدت نوید خوبی  برای بازار سهام باشد. البته تثبیت قیمت ارز برای چند روز متوالی بالای ۳۰ هزار تومان می‌تواند در کوتاه‌مدت سهام مرتبط با دلار را با تقاضا همراه کند.

حمایت‌ها از دست می‌رود؟

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: امروز در ابتدا بازار نسبتا سبز بود و امید می‌توانست به بازار برگردد. اما اعلام پذیره‌نویسی اتکا تهران در ساعت ۹:۳۰ باعث جذب نقدینگی موجود در بازار شد و در نتیجه سهم‌ها را به صف فروش کشاند.

عصاری عنوان کرد: اگر این روند در روزهای آینده ادامه یابد بازار به جاهای خطرناکی خواهد رسید و تمام حمایت‌ها از دست می‌رود. با توجه به اینکه الان فولاد و شستا در نقاط بسیار خوب ارزندگی هستند احتمال دارد شرایط بد و بدتر شود.

وی ادامه داد: با این وجود من به بازار این هفته امیدوارم و معتقدم اگر در بازار کم‌عمق با ارزش معاملات پایین حال حاضر این پذیره‌نویسی صورت نمی‌گرفت روند مثبت بازار حفظ می‌شد. احتمالا فردا وضعیت بازار بهتر خواهد بود.

این کارشناس تصریح کرد: در حال حاضر اتفاقی که در عرصه سیاست کلان می افتد این است که بازار سهام در اولویت‎‌ جدی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی نیست. این موضوع تاثیر منفی خود را بر بازار سهام گذاشته است.

 

منبع: تجارت نیوز
  • نامی ارسالی در

    روحانی بچه ات بمیره چندرغاز سرمایه هم از بین رفت . یکسال و نیم هست دست به سهم هام نزدم بلکه میانگین هم کم کردم اما باز 40 درصد ضررم .

ارسال نظر