|
کدخبر: 232474

بورس امروز قرمز ‌ ماند/ روند صعودی از کی شروع می‌شود؟

امروز ۱۹ دی ۱۴۰۰ معاملات بازار سهام تهران دوباره با سیر نزولی شاخص بورس مواجه شد.

بورس بورس امروز قرمز ‌ ماند/ روند صعودی از کی شروع می‌شود؟

شاخص بورس در روز یکشنبه درحالی با فشار شدیدی از ناحیه عرضه مواجه شد که شاخص کل بورس با افت ۲۵.۶ هزار واحدی (معادل ۱.۸۸ درصد) در نیمه اول کانال ۱.۳ میلیون واحد در نقطه ۱.۳۳۶ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵.۹۴ هزار واحدی (معادل ۱.۶۶ درصد) در نقطه ۳۵۳.۱ هزار واحد ایستاد. فارس، فولاد، پارسان، فملی و پارس نمادهایی بودند که بیشترین فشار را برای افت شاخص کل بورس رقم زدند.
شاخص-بورس

شاخص کل فرابورس هم با ۲۵۶ واحد افت در نقطه ۱۸.۱ هزار واحد ایستاد. آریا، زاگرس، شگویا، شاوان و فرابورس جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل فرابورس داشتند.

خروجی پول حقیقی ها از بورس شدت یافت

ارزش کل معاملات بازار سهام ۴.۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد که ارزش معاملات خُرد سهام ۲.۹۷ هزار میلیارد تومان شد.

در معاملات امروز تراز پول حقیقی ها متفاوت بود؛ حقیقی ها با شدت بیشتری نسبت به روز قبل ۵۵۰.۲ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند و البته ۱۰۵.۸ میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار در نماد فملی با ۵۹.۷ میلیارد تومان اتفاق افتاد. در نمادهای وگردش، ۲۷ میلیارد تومان، شپنا، ۱۸.۸ میلیارد تومان، وغدیر، ۱۶.۸ میلیارد تومان و فجهان، ۱۳.۵ میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها بودیم. ورودی پول حقیقی ها در معاملات امروز ناچیز و زیر ۷ میلیارد تومان بود.

حقوقی ها هم امروز در نمادهای خودرویی (خودرو و خپارس)، فملی، فولاد و ملت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای خساپا و وبصادر بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سرانه خرید و فروش حقیقی ها در بورس

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها ۱۲.۹ میلیون تومان در برابر ۱۷۱ میلیون تومان سرانه فروش حقیقی ها بود.

ارزش صف های خرید هم از ۳۱۱.۵ میلیارد تومان به ۱۰۳.۴ میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از ۲۹۹ میلیارد تومان به ۵۲۸.۶ میلیارد تومان رسید. در معاملات امروز، تعداد نمادهای دارای صف فروش (۱۷۱ نماد) بیش از ۴.۵ برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید (۳۷ نماد) بود. فاصله میان ارزش صف های خرید و فروش هم بیش از ۴ برابر شد.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای زقیام با ۷.۹ درصد بود. بازدهی معاملات امروز در نماد زقیام هم منفی ۱.۴۴ درصد بود.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس سود کردند

بیشترین بازدهی قیمت در معاملات امروز بورس برای ولغدر با ۴.۹۳ درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای قپنتا با ۴.۹۷ درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم در نمادهای خودرویی خودرو، خساپا، خپارس، خگستر و دو نماد وبصادر و فملی دنبال شد. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای فارس، فولاد، پارسان، فملی، پارس و وغدیر بود.

برترین گروه های صنعت در معاملات امروز برای گروه‌های خودرویی، شیمیایی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و بانک ها بود.

بیشترین بازدهی قیمت در فرابورس هم برای نماد زنگان با ۴.۵۱ درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای حآسا با ۴.۹۸ درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نماد زقیام، فرابورس و فجهان بود. آریا، زاگرس، شگویا، شاوان، فرابورس و غصینو جزو نمادهایی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار مواجه شدند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها