|
کدخبر: 224934

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز ۳۷میلیارد تومان دارا یکم و ۱۰۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۹۲۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۴میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش ۱۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۸میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۲۹.۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کیان را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶.۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) رشد ۲.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان ۹.۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۵درصد) نیز در رابطه با همین صندوق در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۱۴۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۲۱میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۲.۱درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۹۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۴میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۲۰میلیارد تومان بود.

صندوق+1

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها