|
کدخبر: 210192

سهامداران پالایشی یکم بخوانند

صندوق پالایشی یکم که سال گذشته با قیمت ۱۰ هزار تومانی به سهامداران فروخته شد حالا در محدوده ۷۱۰۰ تومانی معامله می‌شود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام که با افت حدود یک درصدی شاخص کل همراه بود، صندوق‌‎های دولتی هم عملکردی منفی از خود به ثبت رساندند.

در حالی که از حدود سه ماه پیش زمان معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه افزایش یافته است اما این تدبیر هم تغییر خاصی در روند معاملات صندوق‌های دولتی ایجاد نکرد.

از ابتدای سال جاری تا به امروز پالایشی یکم افت قیمتی ۱۷ درصدی را به ثبت رسانده و حالا در محدوده قیمتی ۷۱۰۰ تومانی معامله می‌شود. این در حالی است که در همین مدت شاخص کل بورس تهران رشدی ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده است. نکته جالب در مورد پالایشی یکم این است که اگر چه این صندوق به طور روزانه روندی مشابه با شاخص کل دارد، اما در نهایت بازدهی آن بر خلاف شاخص کل بورس از ابتدای سال منفی بوده است.

همچنین خالص ارزش دارایی‌های این صندوق امروز ۹۳۷۳ تومان به ثبت رسیده است. این یعنی هر واحد از صندوق پالایشی یکم ۲۴ درصد کمتر NAV خود در حال معامله است. این در حالی است که هر واحد پالایشی یکم در هنگام عرضه ۱۰ هزار تومان به فروش رسید و حالا با گذشت بیش از یکسال از عرضه این صندوق، سهامداران این ETF دولتی دچار زیان شده‌اند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها