|
کدخبر: 217931

بررسی تحرکات روزانه صندوق های (ETF) + جدول

در بورس امروز حدود ۱۳۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۷۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۲۸۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۶۵میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۲۲۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن  صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۳۴میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۱۶.۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد را به ارزش ۱۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۸.۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۶.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با زیان ۲.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۷درصد) در رابطه با صندوق الماس در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۱۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود۲۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۶درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.صندوق+جدول

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۸۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی ۶۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۷۹۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقوقی ۱۲میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر