|
کدخبر: 220519

کدام نمادها افزایش سهام داشتند (۶ آذر)

افراد حقیقی امروز ۵۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۵درصد یعنی ۸۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «سرمایه گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شستا»، «فسبزوار» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «بورس»، «انرژی۳» و «فولاد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی معادل ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بورس اوراق بهادار تهران با برتری ۱۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۱۰میلیارد تومان بود.

حقیقی+حقوقی+00.09.06

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر