|
کدخبر: 220392

بررسی بازدهی شاخص بورس در هفته گذشته

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۱۸ درصدی به مبلغ ۲۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌ های بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به چه صورتی بوده است؟ گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۱.۱۸ درصد کاهش به میزان ۱۶ هزار و ۶۸۳ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۷۹ واحد به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۵ واحد رسید.

او گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۱.۱۳ درصدی به میزان ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۴۴ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۱.۲۰ درصد کاهش پیدا کرده که نشان از افت ۶۶۵ واحدی آن دارد و به عدد ۵۴ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.

او گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۰.۸۵ درصدی به میزان ۳ هزار و ۲۹۵ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۸۶ هزار و ۷۹۵ واحد به ۳۸۳ هزار و ۴۷۰ واحد رسیده است.

آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران نیز گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۲۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان به ۲۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان رسید.

او گفت: حجم کل معاملات نیز، از ۲۹ میلیارد و ۵۶۵ میلیون سهم به ۲۷ میلیارد و ۱۴۲ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۸.۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سایر بازارهای بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۶۸ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۳ هزار و ۴۱ میلیارد تومان به ۹۴۷ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۶۸ درصدی همراه بود و از ۳۰ میلیون و ۷۵۰ هزار برگه به ۹ میلیون و ۸۴۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

آسایش  در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قراردادهای آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، گفت: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۱۸ هزار و  ۷۳۴ درصدی همراه بود و از ۲ میلیون و ۳۶۰ میلیون برگه قرارداد به ۴۴۴ میلیون قرارداد رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۳۸.۶۷ درصدی از ۸ هزار و ۳۳ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۴۸.۹۸ درصدی از ۵ میلیارد و ۳۰۵ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون یونیت رسید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها