|
کدخبر: 209073

سهامداران پالایشی یکم بخوانند!

در بورس امروز ۱۴۵میلیارد تومان دارا یکم و ۲۵۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۹۴۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۳۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزش ۳۴۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۴میلیارد تومان واحدهای صندوق سرو سودمند مدبران را از حقوقی‌ها خریدند (۴۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش ۸۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۵.۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری تجارت شاخصی کاردان رشد ۵.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری با زیان ۰.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۸درصد) در رابطه با صندوق آرمان سپهر آشنا (آسام) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۴۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۱درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۲۵میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۲.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای پشتوانه سکه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۹۴۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۳۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۸۷۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۵۵۰میلیارد تومان بود.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها