|
کدخبر: 206702

پیش بینی بورس برای شنبه (۱۷ مهر)

در آخرین روز از فعالیت بورس در این هفته شاخص رشد ناچیزی داشت و نیمی از بازار سبز و نیمی دیگر قرمز رنگ بود.

امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه بازار بورس با تقاضای خوبی کار خود را آغاز کرد. اما کمی بعد از شروع بازار روند کلی کاملا متعادل شد و سهم عرضه و تقاضا یکسان. البته در در دقایق پایانی بازار کمی نگران کننده ظاهر شد و این نشانه خوبی برای بازار شنبه نیست.

در پایان روز شاخص کل با رشد ۰.۲۵ درصدی و افزایش ۳۶۴۰ واحدی در ۱۴۸۸۲۹۳ ثابت ماند. در بازار امروز بورس ۱۷۷ نماد مثبت به کار خود پایان دادند و سهم ۱۶۰ نماد ریزش بود. در فرابورس هم تعداد نماد‌های مثبت و منفی بازار به ترتیب ۱۴۴ و ۱۰۳ ثبت شد.

امروز نماد‌های شپنا، فولاد، فارس، فخوز، شپدیس و کگل موثرترین نماد‌ها بر شاخص کل بودند. از میان آن‌ها فولاد و فخوز تأثیر منفی گذاشتند و نماد‌های دیگر تأثیر مثبت.

بیشترین تقاضا امروز برای نماد بترانس به ثبت رسید و پس از آن ولیز، توسن، شکام و پتایر بیشترین خواستار را داشتند. در سمت مقابل بازار نماد وسرضوی بالاترین حجم عرضه را تجربه کرد و پس از آن سوصفا، وسکرد، وسقم و قثابت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

در نماد دی امروز بیش از ۶۰۰ میلیون سهم خرید و فروش شد و با این میزان، دی بیشترین حجم معامله را در بازار داشت. پس از آن خودرو، خساپا، خبهمن و شپنا نماد‌هایی بودند که بیشترین میزان معامله را داشتند.

نماد کالا امروز بیشترین میزان رشد را تجربه کرد و پس از آن ثتران، حریل و وکار در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. در سمت مقابل بازار این نماد قثابت بود که بالاترین میزان اصلاحات را تجربه کرد. پس از آن مادیرا، آ س پ، قچار و بکاب بیشترین ریزش را داشتند.

پیش بینی بورس شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰

امروز در ساعات پایانی فعالیت بورس اعلام شد که علی صالح آبادی، رئیس اسبق سازمان بورس، رئیس کل بانک مرکزی شده است. تأثیر این خبر در بازار بود آنقدر‌ها که باید شارپ نبود، اما بازار کمی در فاز تدافعی فرو رفت. در دقایق پایانی شاخص اندکی افت داشت و انتظار می‌رفت که اگر بازار ادامه پیدا می‌کرد، شاخص ریزش بیشتری تجربه می‌کرد. با این تفاسیر، انتظار می‌رود که بازار شنبه با روند ریزشی آغاز به کار کند و این روند حداقل تا اواسط بازار ادامه داشته باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر