|
کدخبر: 203553

سیگنال مهم وزیر اقتصاد به بورس

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به مخالفت سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی با افزایش نرخ سود بانکی گفت: افزایش نرخ سود در دستور کار نبوده و تقاضای اوراق جانشین تقاضای سهام نخواهد شد.

به گفته دهقان دهنوی، وزیر اقتصاد در جلسه کمیته تامین منابع با افزایش هرچند اندک نرخ سود در مقطع فعلی مخالفت کرده و این موضوع که با افزایش نرخ  سود، اوراق به فروش برسد مطرح نیز نیست.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: عملکرد صندوق ها در حوزه اوراق و سهام به دقت رصد می شود. روز سه شنبه خالص خرید آنها ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بورس این درخواست را از بانک مرکزی داشته است که مانند بازار بین بانکی در راستای عملیات بازار باز در بازار_سرمایه و اوراق موجود در آن نیز ورود کند و نرخ ها متعادل گردد تا آسیبی به بازار نرسد.

دهقان دهنوی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: سهام عدالت قطعا به گونه ای سامان دهی می شود که آسیبی به بازار_سرمایه وارد نشود و نهایت دقت در آن خواهد شد و جوانب کار نیز سنجیده می شود.

وی تصریح کرد: در مورد نرخ گذاری کالا ها دیدگاه های بدنه دولت اعم از رئیس جمهور، وزیر صمت و وزیر اقتصاد پرهیز از  قیمت گذاری دستوری است. از این رو سازمان بورس به عنوان حامی منافع سهامداران خرد تا آخر از موضوع حضور محصولات مختلف تولیدی در بورس کالا و پرهیز از نرخ گذاری دستوری دفاع می کند و این موضوع را جز وظایف ذاتی خود می داند.

رئیس سازمان بورس درباره پالایشی ها نیز گفت: جلسات و نامه هایی برای ارسال سریعتر اطلاعات صورت های مالی این شرکت ها صورت گرفته است. روش جدیدی که برای شرکت های پالایشی به کار گرفته می شود محاسبه نرخ نفت بر اساس صادرات است که کمی زمانبر خواهد بود؛ ولی در نهایت به سود این صنعت است و دولت هم در پی تقویت سودآوری این صنعت خواهد بود.

منبع: اکوناپرس
  • نامی ارسالی در

    یعنی به معنای واقعی بیچاره مون کردید خدا ازتون نگذره

ارسال نظر