|
کدخبر: 203254 شهریار خادمی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس بورس مطرح شد:

پیش بینی مهم از بورس مهر ماه

کارشناس بازار سهام معتقد است که در هفته آینده بازار روزهای پر نوسانی را پشت سر خواهد گذاشت.

اقتصاد پیش بینی مهم از بورس مهر ماه

بازار سرمایه در روزهای معاملاتی هفته جاری سراسر قرمزپوش بود. این مسئله برای سهامداران و افرادی که با امید کسب سود وارد این بازار شده بودند، سیگنالی برای خروج از این بازار بود.و مجدد در شرایط فعلی که بورس با عدم اطمینان‌های زیادی مواجه است، روند فعلی حرکت سهم‌ها و شاخص‌ها امید زیادی را برای سرمایه‌گذاران و سهامداران باقی نگذاشته است. این موضوع را می‌توان در خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به وضوح مشاهده کرد.در همین راستا ما درگسترش نیوز گفتگویی داشتیم با یک کارشناس بازار سهام، برای خواندن مشروح این گزارش با ما همراه باشید:

محسن-سیف-زاده

بازار چرا منفی شد

محسن سیف زاده کارشناس بازار سهام در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این سوال که روند معاملات بورس در هفته جاری چگونه بود توضییح داد: از اول هفته گذشته مشخص بود که بازار به علت عرضه اولیه ها منفی خواهد بود،‌ضمن اینکه خیلی از نمادها به حد سودشان رسیده بودند و بازار به یک اصلاح نیاز داشت و قابل پیش بینی بود که بازار افت خواهد کرد.

وی افزود: اما در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه شاخص هم وزن به سقف حمایت رسید و واکنش مثبت نشان داد. در این روز نمادهای پالایشی همگی سبز پوش بودند و بازار مقدار قابل توجهی متعادل شد. بازار در هفته گذشته با شدت بیش از حدی در حال ریزش بود اما خوب در آخرین روز معاملات هفته بازار پنجاه پنجاه شد.

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: این امر نشان دهنده این موضوع است که ما در هفته آینده، شاهد بازار سبز و مثبت خواهیم بود. پیش بینی می شود که در روز شنبه بازار صعودی باشد و این روند تا دوشنبه ادامه دار باشد. اما بعد از تعطیلات روز دوشنبه بازار پر زد و خرد را شاهد خواهیم بود. زیرا که بورس به یکسری مقاومت ها می رسد. در ادامه هفته نیز بازار کماکان پر نوسان ظاهر خواهد شد. قطعا در آینده نزدیک روند بازار سهام مثبت خواهد بود. ضمن اینکه بورس نسبت به بازارهای موازی از قبیل دلار، مسکن و خودرو عقب ماندگی‌هایی دارد که احتمالا به زودی جایگاه اصلی خود را به دست می آورد.

سیف زاده بیان کرد: در حال حاضر شاخص هم وزن برای سهم های کوچک تر بسیار مهم است. شاخص هم وزن اکنون بر روی شاخص حمایت قرار دارد و احتمالا در هفته آینده هم نتوانیم سقف را رد کنیم. ضمن اینکه نوسانات قیمت دلار هم مزید بر علت برای تلاطمات بازار سهام است و فعلا هم خبری از تغییرات چشمگیر در بازار دلار نخواهیم بود. با توجه به عدم تغییرات در بازار دلار بنظرم آنچنان نباید شاهد نوسان در بورس باشیم.

بازاری موفق با ابزارهای نوین

وی در پایان اظهار کرد: درباره تاثیر ابزارهای نوین بر بازار سرمایه اظهار کرد: افرادی که اکنون در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند در اصل در بازار ثانویه این کار را انجام می دهند. هرچه که این ابزارهای بازار سرمایه بیشتر از قبل باشد. هرچقدر ما از ابزارهای بورسی استفاده کنیم، بازار موفق تری خواهیم داشت، بخشی از این ابزارها شناخته شده است و مختص به یک بازار خاص نیست اما بخشی از ابزارها مربوط به بازارهای اسلامی است،‌ همانند صکوک، این شکل از ابزارها که محدود به کشورهای اسلامی هستند،‌ بیشتر از نظر ظاهری با دیگر ابزارها متفاوت هستند و از نظر محتوا در نقدشوندگی و مبادلات مالی چه در عرصه بازار سرمایه محدود در یک کشور و چه در عرصه بین الملل فرقی ندارد.

اکنون ابزارهای مالی نوینی که در دنیا استفاده می شود،‌ با ابزارهای مالی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد نسبت قابل قبولی ندارد،‌ بطوری که ابزارهای بازارسرمایه نسبتی در حدود ۸۰ درصد در دنیا است و در ایران کمتر از ۲۰ درصد است که بخشی از آن مربوط می شود به نقل و انتقالات اوراق بهادار، ضمن اینکه معاملات نفت بر اساس معاملات آتی یا فیوچرز معامله می شود.

  • ناشناس ارسالی در

    دوشنبه هفته آینده تعطیل هست جهت آگاهی کا رشناس گرامی

    • ناشناس ارسالی در

      اینا که درست نوشتن. تور کور چشات وا کن و درست بخون

  • ناشناس ارسالی در

    آن سرمایه دارانی که دوست دارند قیمت تول یدات کارخانه ها تا دنیا وجود دارد مرتبا رشد کنند چه سودی ازاین دنیا میخواهند ب برند . یکم از خدا شرم کنید . مردم جامعه در فلاکت بمانند تا عده محدودی ثروتمند ش وند . اگر در کشور مترقی بورسی کم وزیاد م یشود ! ارزشان ثابت است . بورسشان به اقت صاد کشورشان و مردمشان لطمه ای نمیزند . آ رزوی بورسبازانشان این نیست ارزش ارزشان چندین برابر کاهش پیدا کند تا ماغرق پول شویم . و بقیه مردم هر چه به سرشان بیاید بما ربطی ندارد .

  • ناشناس ارسالی در

    اگرمیخواهید بورس شد واقعی کند نه رشد کا ذب باید تولید کارخانه ها رشد کند و آنهم باسرمایه گذاری سالم سهامداران . در کارخا نه با آورده های نقدی نه اینکه منتظر بم انید کی پول ملی مان بی ارزش شود. این پو لها خوردن ندارد .

ارسال نظر