|
کدخبر: 203021

افتتاح ۳.۵ میلیارد دلار طرح در ایمیدرو

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: سرب و روی مهدی آباد با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلار؛ برجسته ترین پروژه ای که تا آخر امسال تکمیل می شود.

بورس افتتاح ۳.۵ میلیارد دلار طرح در ایمیدرو

سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در مجمع عمومی سالانه ایمیدرو گفت:  طی ۵ ماهه سال جاری ۵ میلیارد دلار صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد ۱۳۰ درصدی است.

وی افزود: سال گذشته ۳.۵ میلیارد دلار طرح افتتاح شد که از پروژه های شاخص آن می توان به آلومینیوم جنوب، انتقال آب خلیج فارس، کنسانتره و گندله منطقه سنگان و طرح های توسعه مس نام برد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خاطرنشان کرد: سرب و روی مهدی آباد با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلار؛ برجسته ترین پروژه ای که تا آخر امسال تکمیل می شود. اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در ۳۰ استان شامل ۱۳۴ پهنه بیش از ۶۶۴ هزار کیلومتر مربع گستره کشور در حال اجراستکه ۸۲ درصد آن تکمیل شده است.

خلوصی اظهار داشت: توانمندسازی بخش معدن از طریق هدایت منابع مالی شرکت ها در بانک ها، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه و آمادگی عرضه آن در بورس، برگزاری دوره های آموزشی برای بخش خصوصی، توسعه ساخت داخل و توسعه اکتشاف و زیربناها، بخشی از اقدامات ایمیدرو طی سال گذشته بوده است که امسال نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر