|
کدخبر: 202353

بورس دوای درد بازار مسکن!

بازار سرمایه گزینه مناسبی برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال است و باید از ظرفیت های آن بهره مند شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح ساخت یک میلیون دستگاه آپارتمان نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت از سوی دولت است.

رجب رحمانی در این باره گفت: بازار سرمایه توانایی بالایی در هدایت نقدینگی‌ به سوی تولید و ایجاد اشتغال دارد بنابراین استفاده از ظرفیت‌های این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نماینده مجلس گفت: در اجرای این طرح از منابع مردم هم استفاده می‌شود و دولت و بانک‌ها نیز باید با یک مدل منطقی مشکل تامین سرمایه این طرح را رفع کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مسکن و رشد تصاعدی اجاره و رهن در کشور، ساخت یک میلیون مسکن در سال، نیاز اساسی مردم به شمار می‌آید که باید عملیاتی شود.

وی گفت: تقاضای مسکن در کشور زیاد است بنابراین برای پاسخگو بودن به این نیاز یعنی ساخت یک میلیون خانه در کشور باید ضمن بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین منابع مالی، از دیگر امکانات دیگر چون بانک‌ها نیز استفاده کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید همه امکانات و منابع کشور در خدمت تولید و تقویت اقتصاد کشور قرار بگیرد تا شاهد کمرنگ شدن آثار تحریم و رونق اشتغال و توسعه بیشتر در کشور باشیم.

 

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها