|
کدخبر: 200796

پیش بینی بورس فردا ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

خریداران با الگوی فشار در سمت تقاضا معاملات روز چهارشنبه را پی خواهند گرفت و این در حالی است که فروشندگان دوباره به دنبال متوقف کردن تداوم رشد شاخص هستند.

عملکرد شاخصه های بازار سهام نشان میدهد بازار در شرایط مناسبی قرار دارد؛ در معاملات روز سه شنبه تعداد نمادهای دارای صف خرید نزدیک 3 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش بود. البته در شرایط  معاملات 6 هزار میلیارد تومانی معاملات خُرد، تراز پول حقیقی ها در سهام و درآمد ثابت امروز مثبت بود. معاملات روز سه شنبه کمترین ارزش معاملات خُرد از ابتدای شهریور در بازار امروز رقم زده شد (نمودار زیر برگرفته از کانال خلاصه بازار است).

در مختصات فعلی با موج مثبت خریداران، شاخص کل بورس با افزایش 21 هزار واحدی، چسبیده به کانال 1.5 میلیون واحدی قرار گرفت اما نتوانست به کانال 1.5 میلیون واحد ورود کند. در شرایط فعلی شاخص کل در آستانه ورود به کانال جدید قرار گرفته اما این بستگی به نوع و میزان فشار خریداران بستگی دارد که به نظر میرسد در صورت تداوم شرایط امروز، شاخص کل در روز چهارشنبه (روز کاری پایانی هفته)، کانال 1.5 میلیون واحد را لمس کند.

برآیند نیروهای درونی سمت تقاضا گویای این است که خریداران میتوانند دوباره در معاملات چهارشنبه فعال ظاهر شوند، این در حالی است که برآیند نیروهای درونی سمت عرضه هم گویای این مسئله است که تردید و انتظار خریداران، میتواند فروشندگان را در صف مقدم قرار دهد. شاخص کل اکنون منتظر است به کانال 1.5 میلیون واحد برگردد تا دوباره با رشد پله ای، مسیر صعودی برای ورود به سطح بالاتر را روان و مسطح کند.

با توجه به عرضه اولیه های روز چهارشنبه و جابه جایی نقدینگی در سمت عرضه میتوان شاهد شکل گیری فشار در این ناحیه بود؛ اگرچه سمت تقاضا نیز با توجه به برآیند نیروهای کنونی و اخبار و رویدادهای مثبت میتواند از توان فروشندگان در سمت عرضه بکاهد.

تازه ترین نظرسنجی ما  با توجه به رشد شاخص در روز سه شنبه که بازگشت به کانال 1.5 میلیون واحد را محتمل تر کرده است، نشانه های جدیدی درباره تداوم سریال رشد در معاملات روز چهارشنبه دیده میشود. باید منتظر بود که خریداران در سمت تقاضا بیشتر روی چه سهم هایی مانور میدهد. در معاملات روز سه شنبه فشار خریداران در سمت تقاضا روی سهم های ریالی تورمی شکل گرفته و البته این معادله ممکن است در روز چهارشنبه هم تکرار شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر