|
کدخبر: 188546

بورس بازان اصلا نگران نباشند

کارشناس بازار سرمایه معتقد است شرکت‌های بورسی، اصولا گزارش‌های خوبی را منتشر کرده اند و انتظار می‌رود که این روند مثبت شرکت‌ها در کنار حمایتی که آقای رئیسی در صحبت هایشان داشتند، تداوم داشته باشد.

روند بازار سرمایه در چهارمین و اولین ماه تابستان، مثبت بوده است، به گونه‌ای که بازدهی بورس در تیرماه به ۱۲ درصد رسیده است. به بیان دیگر در این ماه، شاخص کل بورس رشد ۱۴۳ هزار واحدی را به ثبت رسانده است.

بهرامی در پاسخ به نگرانی و دغدغه فعالان بازار سرمایه پیرامون چشم انداز بورس در دولت آینده اظهار داشت: حضرت آیت الله رئیسی تنها نامزد انتخاباتی بود که از بورس تهران بازدید و حمایت خودش را از روند معاملات و بازار سرمایه و نهاد بورس اعلام کرد.

ایشان در صحبت‌های زمان انتخابات بر حمایت از بورس تاکید داشتند و معتقد بودند که روند بورس برای سرمایه گذاران، فعالان و شرکت‌های بورسی، باید مثبت باشد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اتفاقی که این روز‌ها مشاهده می‌شود این است که صورت‌های مالی در حال انتشار است و مجامع سالیانه برگزار می‌شود. بر این اساس تا به اینجا، شرکت‌های بورسی، اصولا گزارش‌های خوبی را منتشر کرده اند و انتظار می‌رود که این روند مثبت شرکت‌ها در کنار حمایتی که آقای رئیسی در صحبت هایشان داشتند، تداوم داشته باشد.

البته باید بپذیریم که هنوز فضای کابینه سیاسی و اقتصادی جناب آقای رئیسی در هیات دولت به صورت مشخص معلوم نشده است و گمانه زنی‌ها بسیار است و از این جهت قدری نگرانی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است. هرچند باید یادآور شد که درست است که هنوز آقای رئیسی برنامه اجرائی با جزئیات مشخص برای بورس ارائه نکرده است و این نگرانی فعالین بازار منطقی است، ولی از کد‌هایی که ایشان چه در بازدیدشان از بورس و چه در شعار‌های انتخاباتی داشتند، این گونه برداشت می شود که دیدگاه مثبتی درباره بازار سرمایه و شرایط بورس خواهند داشت.

به نظر می‌رسد که اگر در دولت بعد قدری به سمت تولید و حمایت از تولید داخلی حرکت کنیم، همانطور که در شعار‌های آقای رئیسی هم دیده شده بود، شرایط می‌تواند بسیار مطلوب باشد. در حقیقت انتظار می‌رود که شرکت‌ها روند سودسازی بلندمدت تری را داشته باشند. در نتیجه از این ناحیه نگرانی ندارم. وی خاطر نشان کرد: دولت‌ها در این سال‌ها نشان داده اند که وقتی به مسند ریاست میرسند، بازار‌ها واکنش منفی نخواهند داشت و از این نظر توصیه بنده به فعالان بازار این است که نگرانی نداشته باشند.

مجتبی بهرامی در پایان در خصوص پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان سال اظهار داشت: روند بورس مثبت خواهد بود و به نظر می رسد جایگاه شاخص کل بورس از اعداد کنونی، بالاتر خواهد بود.

منبع: نبض بورس
  • حسین ارسالی در

    اگر برخلاف نظر بیشتر مسئولین مصلحت اندیش مملکتی.بخواهیم اقتصاد مارشدکند باید.مرا کزاقتصادی وتولیدی سود اورباشند که تولید رشد کند.زیرا با تبلیغ وشعار مشکلی اقتصاد ی ورشد تولیداین مملکت حل نخواهد شد.

ارسال نظر