|
کدخبر: 186279

وحشت سهامداران از بورس هفته بعد

بازار سرمایه بعد از کش و قوس فراوان در راه متعادل‌شدن قرار گرفته است. بازار سهام تحت تاثیر عوامل متفاوتی پیش می‌رود.

حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه نوشت: نرخ ارز و وضعیت سیاست خارجی کشور دو عامل تاثیر‌گذار بر روند داد و ستدهای بورسی است. ثبات نرخ ارز و عدم انتشار اخبار منفی در مورد برجام وضعیت بورس را وارد فاز جدیدی از تغییرات مثبت خواهد کرد. همان‌طور که بارها اشاره کرده‌ام منظور از فاز جدید تغییرات، ورود پر قدرت خریدار به بازار نیست‌.

نزول و ریزش شاخص که در ماه‌های گذشته دردسرهای بزرگی برای بورس‌ بازان رقم زد با چند روز معاملات مثبت خاتمه نمی‌یابد‌.

گرچه رگه‌های متعادل شدن در بازار به وضوح قابل مشاهده است اما این روند به سرعت و آنچه مورد انتظار سهامداران خرد است طی نخواهد شد. نوسان، اصلاح و استراحت در هفته آینده شاخص را همراهی خواهد کرد.

سهامداران در هفته‌های اخیر روزهای پر بیم و هراسی را از آینده این بازار ترسیم می‌کنند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد سهامی که از سال گذشته افت نرخ شدیدی را تجربه کردند همراه با سهامی که نقد‌شوندگی بالاتری نسبت به سایرین دارند از اقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری برخوردارند. در هفته آینده بازار همانند هفته جاری روند متعادلی را در پیش خواهد گرفت‌.

بر همین اساس می‌توان گفت صنایعی که عمدتا با ریزش نرخ بیشتری مواجه بودند، از جمله صنایع خودرو، معدنی و پتروشیمی مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت و به نظر می‌رسد با تقاضای خرید روبه‌رو شوند.

برخی سهامداران گمان می‌کنند بازار سرمایه جایی است که دائما در حال رشد است و نباید قیمت‌ها بریزد این در حالی است که سرمایه‌گذاران بورسی باید بدانند بورس در حال‌حاضر نسبت به سایر بازارهای رقیب از ثبات و وضعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و ممکن است برخی روزها با افت نرخ مواجه شود.

آنچه سهامداران باید بدانند این است که بازار نسبتا در شرایط متعادلی قرار دارد و افزایش نرخ دلار و مقاومت به پایین نیامدن آن در روزهای گذشته مهم‌ترین دلیل برای رشد بازارسهام بوده است، از این‌رو درحال‌حاضر خیلی بعید است بازار با ریزش و اصلاح فشار فروش شدید دست و پنجه نرم کند.

منبع: اقتصادآنلاین
  • محمد ارسالی در

    آقای به اصطلاح کارشناس ما همه فرق اصلاح و ریزش را به درستی می شناسیم . اما کنترل دستوری قیمتها و ریزش عمدی بازار مقوله دیگری است که بصورت کاملا رانتی از طرف نا ظرین بازار صورت می گیرد.همانطور که کاندی دهای ریاست جمهوری هم بارها اظهار کردن سا ل گذشته مردم رو دولت به بورس کشاند و در روز روشن یک دولت جیب مردم خودش را زد. هر کاری دوست دارید می توانید انجام دهید ول ی نمی توانید ما رو احمق فرض کنید.

  • محمد ارسالی در

    انتشار همین نوع از تیترها و سیاهنماییها سبب ریزش بازار می شود . رسانه محترم اطلا ع رسانی اشکال ندارد اما تیتر زرد زیبنده شما نیست. ما حالمان بد است بدترش نکنید.

  • رز ارسالی در

    تیتر درست بزن .

  • محسن ارسالی در

    خاک تو سرتون با این تیتر ...مثلا میخواین سهامداران رو بترسونید بیاین خودرو و طلا های شما رو بخرن؟ خدا لعنتتون کنه که از خ ون مردم هم نمیگذرید

  • محمد ارسالی در

    شما چه کارشناسی هستی که بازار سرمایه را فقط با دلار ارزیابی می کنی پس چرا از تیر ماه سال 1399 به بعد که مستمرا دلار با اف زایش قیمت مواجه شد بورس بر عکس عمل کرد؟

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سرتون
    با این تیتر منفی که زدین

  • رمضانی ارسالی در

    حرم زاده ای کثیف ترس چی دزدهای لاعقل انس ان باش انسانیت شما ها مردم نابود کردین

  • ناشناس ارسالی در

    این چه بورسی است که دوایش خبر های بد اقت صادی است . یعنی اقتصاد هر چه بدتر شود بر ای بورس خوب است .

  • بورس باز ارسالی در

    خیلی بی شرفی کارنشناس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها