|
کدخبر: 180637

امکان تبدیل هزار هزار میلیارد به سهام

رییس سازمان بورس با اشاره به دو محل تمرکز عمده نقدینگی پارک شده در بازار سرمایه گفت: مجموع سپرده‌ گذاری‌ها به چند هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند هر زمان به سهام تبدیل شود.

بورس امکان تبدیل هزار هزار میلیارد به سهام

محمدعلی دهقان دهنوی درباره میزان نقدینگی پارک شده در بازار سرمایه و احتمال تبدیل آن به سهام  گفت: پول پارک شده یک واژه بسیار عمومی است و می‌تواند در محل‌های مختلفی منتظر ورود به بازار سرمایه باشد.

وی افزود: اکنون عمده نقدینگی در دو محل تمرکز دارد. بخش قابل توجهی مانده حساب سهامداران نزد کارگزاری‌ها است که نزدیک‌ترین پول برای تبدیل شدن به سهام هستند و همواره مانده قابل توجهی در این حساب‌ها وجود دارد که البته به دلیل سیال بودن قابل تخمین نیست. بخش قابل توجه دیگر در صندوق‌های با درآمد ثابت پارک شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کسانی که سهام را می‌فروشند برای مدت موقتی نقدینگی را به صندوق با درآمد ثابت منتقل می‌کنند تا موقعیت بهتری برای خرید سهام پیدا کنند. رقمی که اکنون در این صندوق وجود دارد، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است اما اینکه چقدر از این رقم تبدیل به سهام شود بطور مستقیم به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد.

دهقان دهنوی تصریح کرد: پول‌هایی که نزد حساب‌های مردم در قالب پس انداز وجود دارد هم به نوعی پول پارک شده محسوب می‌شود و در مجموع سپرده‌گذاری‌ها به چند هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند به سهام تبدیل و در هر زمان به بازار سرمایه منتقل شوند.  

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها