|
کدخبر: 179703

پیش ‌بینی بورس در هفته آخر خرداد

یک کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بورس در کوتاه مدت گفت: در بازار نمادهایی مانند خودرویی‌ها، بانکی‌ها و دارویی‌ها که بسته به نتیجه رسیدن برجام هستند می‌توانند بعد از مذاکرات قابل توجه بازار باشند و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات نمادهای دلار محور مثل پترو پالایشی‌ها و فلزات می‌توانند با بالا رفتن دلار در بازار پیش‌رو باشند.

بورس پیش ‌بینی بورس در هفته آخر خرداد

بازار سرمایه نسبت به هفته گذشته فشار فروش کمتری را تجربه کرد اما ارزش معاملات از پنج هزار میلیارد تومان هفته گذشته به سه هزار میلیارد تومان رسید و بیشتر از نیمی از بازار در صف فروش همچنان قفل هستند.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه  گفت: بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر از نقدشوندگی بهتری برخوردار بود و ریزشی را هم که در سال گذشته تجربه کرد نسبت به بازارهای موازی بیشتر بود در میان مدت و بلند مدت بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه‌گذاری است و بازدهی بیشتری را هم نصیب سهامداران خودش می‌کند.

خادمی در بخش دیگری افزود: جذابیت بازار سرمایه در وضعیت فعلی و با توجه به متغیرهای اقتصادی از دو جهت است. اول آنکه اگر توافقات برجام صورت گیرد و مذاکرات به نتیجه مطلوبی برسد رونق تولید و در نتیجه سودآوری در بخش تولیدی کشور را خواهیم داشت اما اگر برفرض به سرانجام نرسیدن مذاکرات برجام و بالا رفتن دلار و افزایش تورم باز هم بازار سرمایه از این وضعیت منتفع خواهد شد و بازدهی بالایی را ثبت خواهد کرد.

خادمی درباره سودآوری بازارهای دیگر در وضعیت فعلی در کشور گفت: در حالت عادی و در بلندم دت بازدهی بازارهایی مانند ارز، طلا، خودرو و سکه بالاتر از بازار سرمایه بوده است اما ریسک برجام و انتخابات در بورس مانع از تحقق سودآوری آن شده است.

خادمی درخصوص پیش‌بینی بورس در کوتاه مدت گفت: در بازار نمادهایی مانند خودرویی‌ها، بانکی‌ها و دارویی‌ها که بسته به نتیجه رسیدن برجام هستند می‌توانند بعد از مذاکرات قابل توجه بازار باشند و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات نمادهای دلار محور مثل پترو پالایشی‌ها و فلزات می‌توانند با بالارفتن دلار در بازار پیش‌رو باشند.

وی راهکارهای بازگشت اعتماد به بازار را تشریح کرد و گفت: حمایت از بازار مهم‌ترین سیاستی است که باید در دستور کار نهاد ناظر بازار قرار بگیرد. وقتی از حمایت صحبت می‌کنیم باید توجه کنیم که بازار سرمایه نیازی به حمایت نهادهای بیرون از خودش ندارد زیرا بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا اداره می‌شود اما به دلیل دستکاری‌هایی که در بازار شده است در حال حاضر باید از بازار در جهت تزریق نقدینگی حمایت شود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنت کندعوامل سودجو وگمراه کننده را

ارسال نظر