|
کدخبر: 179291

پیش بینی بورس برای فردا (۲۶ خرداد)

اگرچه تحولات مربوط به احیای برجام و انتخابات بیشترین تاثیر ریسک سیستماتیک را روی بازار به جا گذاشته اند اما به نظر میرسد بازار چهارشنبه به احتمال قوی شاهد قوت گرفتن سمت عرضه باشیم.

شاخص بورس در روز سه شنبه یک روز قبل از پایان کاری هفته در یک روز حساس شاهد جدال سخت فروشندگان و خریداران بود؛ در این روز در ابتدا خریداران قوی شدند و توانستند با تقویت سمت تقاضا شاخص را رشد دهند اما در ادامه دیری نپایید که فروشندگان دست برتر را گرفتند و پیشروی شاخص را به عقب راندند. به طوریکه در پایان معاملات روز سه شنبه شاخص ۴۴ واحد افت را تجربه کرد.

به نظر میرسد تب و تاب مربوط به تحولات مربوط به احیای برجام در وین و انتخابات ریاست جمهوری در ایران باعث شده بازار دورنما را همچنین با فشار ریسک سیستماتیک مبهم و سردرگم ببیند و همین دو مولفه وضعیت را به صورت یک رفتار سینوسی در روی نمودار شاخص نشان داده است.

البته بازار فارغ از تب و تاب انتخابات و مذاکرات وین، درگیر چالش بی اعتمادی است. بسیاری از فعالان بورسی در فضای مجازی گله مندند که در این روزها بازگشایی بسیاری از نمادها همچون #لکما (کارخانجات مخابراتی ایران) با ریزش های ۲۰ تا ۳۰ درصد همراه است و معامله گران اساسا نسبت به بازار نگاهی بنیادی ندارند؛ بلکه بیشتر به صورت هیجانی و با یک نگاه کوتاه مدت، دورنمایی از آینده ندارند.

همسو با این تحولات، امروز ابراهیم رییسی، کاندیدای ریاست جمهوری به تالار بورس رفت که با واکنش های متعددی در فضای مجازی روبه رو شد. بیشتر کاربران چندان به این دید و بازدیدها نگاه مثبتی نداشتند، برخی هم آن را نقطه قوت برنامه رییسی در توجه به سهامداران میدانستند. آخرین باری که یکی از سران قوا به تالار بورس رفته، مربوط به دوره هاشمی رفسنجانی بود.

با این وصف بورس، همچنان در تب و تاب دو مسئله مذاکرات وین و انتخابات با حساسیت بالایی دنبال میشود. از دید بورس بازان بازار از اواخر خرداد تا مرداد میتواند کج و دار مریز در یک روند ثابت حرکت کند، اما بسته به رفتار دولت جدید نسبت به بازار سرمایه و نوع سیاست‌گذاری های اقتصادی در داخل و دیپلماسی مربوط به احیای برجام و تحریم ها ممکن است وضعیت متفاوتی را تجربه کند.

معاملات روز چهارشنبه نیز با توجه به توان عرضه ها در روز پایانی کاری هفته و عرضه اولیه درنظر گرفته شده میتواند با فشار سمت عرضه همراه باشد.توان سمت خریداران و فروشندگان در روز سه شنبه نشان داد که همچنان فروشندگان قوی هستند و خریداران در حضور در بازار تردید دارند. تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان میدهد که بازار روز چهارشنبه به احتمال قوی دوباره مسیر نزولی را دنبال میکند. هر چند که برخی الگوی معاملات روز چهارشنبه را همانند روز سه شنبه می بینند.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    حبندر بخور نوش جان زن و بچه ات از سفره م ا بردار ببر برای زن و بچه ات ی وقت جا نم ونی با کشتی ببر در وقتی که هزاران گرگ اص لاح طلب زوزه می کشند صدای نعره شیر معلوم نیست ببر مال ما را از سر راه آوردیم وام وحقوق تضیع شده کارمندی بود نوش جان زن و بچه ات نامرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها