|
کدخبر: 177761

معاملات مشکوک ۱۵ نماد بورسی(۱۴۰۰/۰۳/۱۸)

در روز رشد ۳۳۶۲ واحدی شاخص، پتروشیمی فرابورسی، سه سهم زراعتی به همراه ۱۱ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک ۱۵ نماد بورسی(۱۴۰۰/۰۳/۱۸)

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۳۳۶۲ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۱۶۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۵.۳ و ۱.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو و سایپا با داد و ستد یک میلیارد سهم و سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، بانک ملت به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای ۵۷۴، ۴۶۴ و ۴۴۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۳۰ تا بیست و چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، اشتاد ایران شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۴۱.۶ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۱.۶ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های کاشی سعدی، صنعت روی زنگان، دامداری تلیسه نمونه، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، شهداب ناب خراسان، تجهیز نیروی زنگان، لوله و ماشین سازی ایران، سرامیک اردکان، پتروشیمی ارومیه، شمال شرق شاهرود، پگاه خراسان، سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پتروشیمی، سه سهم زراعتی به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر