|
کدخبر: 174809

بررسی تحرکات روزانه صندوق های ETF ( ۳ خرداد)

در بورس امروز ۱۸۵میلیارد تومان دارا یکم و ۳۴۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۴۰۷میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۳۶میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق های ETF ( ۳ خرداد)

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۴۲میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۵۶میلیارد تومان واحدهای صندوق افرا نماد پایدار (افران) را از حقوقی‌ها خریدند (۶۰درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۹درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آرمان سپهر آشنا (آسام) رشد ۲.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق افق ملت با زیان ۲.۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۹درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۲۸میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۴۹۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۴.۲درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۴۰۷میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۳۷میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۶۰میلیارد تومان بود.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها