|
کدخبر: 162839

بررسی بازدهی صندوق‌ های ETF در اولین هفته سال + جدول

صندوق‌های ETF «سهامی» حدود یک درصد کاهش و صندوق‌های مبتنی بر طلا ۱.۵درصد افزایش را به طور میانگین در هفته اول معاملاتی ۱۴۰۰ ثبت کردند.

بورس بررسی بازدهی صندوق‌ های ETF در اولین هفته سال + جدول

صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۰.۸درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۰.۹درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس نیز افت یک درصدی را به ثبت رساند.

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) با ثبت ۳.۶درصد رشد قیمت بود اما NAV این صندوق ۰.۷درصد کاهش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) بود به طوری که NAV آن ۰.۸درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق پالایشی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «پالایش» که قیمت آخر هفته قبل آن ۳.۷درصد بالاتر از NAV ابطال بود با وجود افت ۳.۲درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با کاهش ۶.۳درصدی قیمت مواجه شد و به حباب ۰.۳درصدی رسید.

بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق آوای معیار (آوا) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۶.۶درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق «صنوین» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف دو درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۱.۱درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۳درصد رشد قیمت داشت و ۱.۵درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای مفید (عیار) بیشترین بازدهی (۲.۲درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) نیز که حباب سه درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را (۴.۸درصد) در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

صندوق+جدول

صندوق+جدولث۴

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها