|
کدخبر: 168382

این عرضه اولیه خریداری ندارد!

بازدهی ۶۹۲ درصدی گدنا در سال گذشته باعث شد تا این نماد به عنوان برترین نماد در اعطای بازدهی به سهامداران در بین عرضه اولیه‌های ۹۹ شناخته شود. این پربازده ترین نماد عرضه اولیه شده اما مدت ها است که در صف فروش قفل است.

بورس این عرضه اولیه خریداری ندارد!

در ۲۸ مرداد ماه سال گذشته بود که عرضه اولیه گدنا انجام شد و ۵۱ میلیون از سهام این نماد به ۵ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۶ کد تخصیص داده شد. قرار بود که به هر کد معاملاتی ۲۰ سهم در بازه قیمتی ۵۸۰ تا ۶۰۰ تومان تخصیص داده شود، اما با توجه به میزان مشارکت بالا به هر کد معاملاتی تنها ۱۰ سهم در حداکثر قیمت ۶۰۰ تومان تخصیص داده شد.

آغاز معاملات گدنا در بازار ثانویه از ۱ شهریورماه ۹۹ بود و این نماد از همان روز اول قفل در صف خرید بود، اما نکته قابل توجه این بود گدنا در ابتدا آن قدر معاملات کمی در روز داشت که حجم مبنا را برای رسیدن به حداکثر قیمت پایانی پر نمی‌کرد.

به یکباره، اما ورق برای معاملات گدنا و سهامداران آن برگشت و این نماد هم توانست ۱۳۶ روز کامل صف خرید خود را حفظ کند و هم حجم مبنای خود را پر کند روزانه ۵ درصد قیمت خود را افزایش دهد.

۵ درصد‌های پیاپی این نماد باعث شد تا بازدهی این نماد به ۶۹۲ درصد برسد و این نماد توانست عنوان برترین نماد در اعطای بازدهی به سهامداران در بین عرضه اولیه‌های ۹۹ شناخته شود.

حالا این نماد عرضه اولیه شده که به عنوان پر بازده‌ترین عرضه اولیه سال ۹۹ شناخته می‌شد مدتی است که قفل در صف فروش است و فروشنده تا دلتان بخواهد دارد، اما خریداری ندارد! نه حقوقی، نه حقیقی و نه بازارگردان تمایلی به خرید آنچنانی ندارند و در اتفاقی کامل عجیب در نیم ساعت ابتدایی بازار امروز هیچکس حتی یک برگه از سهام گدنا را خریداری نکرد تا جلوی ارزش معاملات امروز گدنا عدد صفر درج شود.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها