|
کدخبر: 167112

بانکی‌های بورس چرا سبزپوش هستند؟

در همین نیمه اول بازار، گروه بانکی به نوعی با سبزپوشی خود ناجی بازار شده است و وبملت به صف خرید نشسته و وبصادر و وتجارت نیز در آستانه صف خرید است. دلیل سبزپوشی نمادهای بانکی چیست؟

بورس بانکی‌های بورس چرا سبزپوش هستند؟

بورس امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در همین یک ساعت ابتدایی حرکت سینوسی را تجربه کرد. در ابتدا برخی نمادهای بزرگ سبزپوش شدند، سپس عرضه افزایش یافت و شاخص کل به سمت قرمزپوشی پیش رفت و در نهایت هم اکنون با رشد گروه بانکی و سبزپوشی نمادهای این گروه شاخص کل سبز است.

هم اکنون وبملت در صف خرید است و وتجارت و وبصادر نیز در آستانه صف خرید شدن می‌باشند. باقی نمادهای گروه بانکی نیز تقریبا سبز هستند و معاملات آنها در ناحیه سبز در حال انجام است.

چرا گروه بانکی امروز سبزپوش شد؟

دو دلیل عمده به نظر می‌رسد موجب سبزپوشی نمادهای گروه بانکی شده است.

نخستین دلیل مربوط به شایعه تغییر نرخ تسعیر ارز می‌باشد. گفته می‌شود؛ بعد از نامه سازمان امور مالیاتی کشور به بانک مرکزی (در خصوص اینکه نرخ تسعیر ارز اعلامی بانک مرکزی فاقد وجاهت قانونی است) و همچنین نامه رئیس سازمان بورس در خصوص رفع ابهام نرخ تسعیر ارز و اصلاحات اساسی برای بانک ها، حالا تغییر و تعدیل نرخ تسعیر ارز برای صورت‌های مالی بان کها، بیش از پیش به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، دهقان دهنوی از همتی به دلیل نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و ابهام در صورت‌های مالی این نهادهای مالی بزرگ انتقاد کرده بود و خواستار اصلاحات اساسی شده است.

دومین دلیل هم بازگشت احتمالی امریکا و ایران به برجام است. این مسئله می‌تواند نمادهای ریالی را با تضعیف دلار تقویت کند.

این دو عامل در این لحظات موجب سبزپوشی گروه بانکی شده است.

منبع: نبض بورس
  • محمدعلی ارسالی در

    سیگنالهای خوبی از مذاکرات به گوش میرسه د ر وهله اول بانکیها و خودرویی ها و بعدش ح مل و نقل و بیمه و غذایی و دارویی حسابی م یرن بالا .

ارسال نظر