|
کدخبر: 166441

جلسه مهم بورسی برای بهبود وضعیت بازار + زمان برگزاری

عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه مهم سران سه قوه برای بهبود اوضاع بورس در فردا خبر داد و دو انتظار از نتیجه این جلسه را اعلام کرد.

بورس جلسه مهم بورسی برای بهبود وضعیت بازار + زمان برگزاری

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به شرایط بازار سرمایه که طی هفته های اخیر در بدترین شرایط ممکن و صف فروش بی سابقه در ۵۱۶ نماد مواجه شده گفت: با توجه به وضعیت سال گذشته بورس و دعوت مسئولان ، مردم با استقبال و اعتماد اقدام به سرمایه‌گذاری کردند و تعداد سهامداران به بیش از ۴۵ میلیون نفر افزایش یافت.

وی افزود: اما متأسفانه با سوءمدیریت‌ها و با اشکالاتی که در نوع اداره و نظارت بر بازار سرمایه و همچنین تضاد منافعی که برای برخی از افراد در سطح شورای عالی بورس بوده و به همراه سیاست‌های غلط دولت در بورس، سرمایه‌داران خرد بسیار آسیب دیدند. تلاش‌ها و اقدامات فراوانی هم از سوی مجلس انجام شد و نهایتاً با پیگیری‌های مجلس و شخص قالیباف، مقرر شده تصمیم‌گیری درباره بورس در دستور کار جلسه فردا دوشنبه (۳۰ فروردین) شورای هماهنگی اقتصادی سران ۳ قوه قرار گیرد و درباره بورس تصمیم‌گیری شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: از رؤسای ۳ قوه انتظار می رود تصمیماتی اتخاذ کنند که بازار سرمایه از این وضعی رهایی یابد و سهامدارانی که ضررهای فراوان زیادی کردند به‌ویژه حقیقی‌ها امیدوار شوند و اعتماد از دست رفته برگردد. همچنین تصمیماتی برای کسانی که با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی ، سودهای زیادی به دست آوردند، گرفته شود.

حاجی‌دلیگانی گفت: واقعیت این است که ادامه روند فعلی ، باعث خروج هرچه بیشتر سرمایه ها از بورس می‌شود و با افزایش بی اعتمادی ، مردم به‌ سمت خرید ارزهای دیجیتالی ، ارز ، سکه و مسکن خواهند رفت. بنابراین نتیجه جلسه سران ۳ قوه در دوشنبه بسیار مهم بود و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ، می‌تواند حرکت تشویق‌کننده مردم باشد.

منبع: تسنیم
  • جترو ارسالی در

    حاجی جون بزار درکوزه ابش بخور

  • حسین ارسالی در

    تو رو خدا جلوی ریش دلار و طلا رو نگیرید بزارید یه مقدار پول ملی ارزش پیدا کنه مر دم هم بتونن یه مقدار زندگی کنن این جه وض عیه آخه

ارسال نظر