|
کدخبر: 165806

۳ نماد بزرگ بورس امروز

در روز چهارشنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به ۶۳۷ میلیارد تومان رسید.

بورس ۳ نماد بزرگ بورس امروز

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت هزار و ۳۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز ۸۱۱ واحد پائین آمد و در سطح ۴۳۴ هزار و ۴۳۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فملی»، «شپنا» و «شبندر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و برکت و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز آریا، دماوند و ذوب پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

خروج پول حقیقی

در روز چهارشنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به ۶۳۷ میلیارد تومان رسید. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سهام بانک تجارت (وتجارت) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۵۵ میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه‌های قرمز

در آخرین روز کاری هفته نرخ سهام تمام شرکت‌های گروه‌های خودرو و ساخت قطعات و سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یافت.

افت ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۲ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم ۳ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته ۵۸ درصد کاهش یافت و در رقم ۸۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۳ درصد افزایش یافت و ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید ۵۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، ساراب (سیمان داراب) و شصدف (صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۴۸ میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، خزر (فنرسازی زر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها