|
کدخبر: 164471

روند بورس برخلاف انتظار مردم

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت در شرایطی انجام شد که برخلاف پیش‌بینی‌ها پیش رفت و روزهای نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشت.

بورس روند بورس برخلاف انتظار مردم

پیمان حدادی به روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت اشاره کرد و افزود: اکثر کارشناسان معتقد بودند که معاملات بورس بعد از تعطیلات نوروز با تغییر مسیر همراه می شود و ضمن قرار گرفتن بر مدار صعودی شاهد افزایش حجم و رونق معاملات این بازار خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه بازار هفته گذشته در حالی به معاملات خود ادامه داد که زمینه افزایش هیجان در رفتار معامله گران را ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: معاملات بورس در سومین هفته فروردین ماه با روند نزولی آغاز شد و هر چه به پایان هفته نزدیک تر شدیم شاهد کاهش بیشتر حجم معاملات و افزایش تعداد صف های فروش در بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: کاهش حجم معاملات به گونه ای پیش رفت که حجم معاملات بورس و فرابورس در روز چهارشنبه به رقمی حدود یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان رسید، با توجه به این عدد در هفته ای که گذشت یکی از کمترین ارزش معاملات روزانه را از دی ماه سال ٩٨ تا کنون تجربه کردیم.

وی افزود: اکنون براساس پیش بینی های صورت گرفته نمی توان در کوتاه مدت شاهد روزهای چندان پر رونقی در معاملات بازار سرمایه باشیم.

حدادی به عواملی که تاثیرگذار بر شتاب روند نزولی بازار بودند اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعاتی که این روزها بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و باعث نزول بیش از حد معاملات بورس شد، نبود نقدینگی و عدم ورود سرمایه های مردم به این بازار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: فشار فروش از دیگر عواملی است که به شدت روند بازار را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به فروش و خروج هیحانی سهامداران از بازار شد.

وی تاکید کرد: بحث مذاکرات هسته ای در هفته ای که گذشت بیش از هفته و روزهای های گذشته مطرح شد که این امر در احتیاط سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس بی تاثیر نبوده است.

به گفته حدادی، مذاکرات هسته ای با همراه شدن نتیجه مثبت و منفی می تواند در قیمت ارز و به صورت غیر مستقیم بر روی قیمت سهام تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در کنار همه مواردی که بر روند منفی بازار تاثیرگذار بودند، همچنان انتقادات زیادی از دامنه نوسان نامتقارن در بازار وجود دارد، گفت: دامنه نوسان نامتقارن سبب جلوگیری اصلاح تعادلی قیمت برخی از سهام می شود که این امر باعث باعث شد تا خریدار دیگر به صورت موثر به بازار ورود نکند.

وی با بیان اینکه اکنون در روزهایی قرار داریم که در حال نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری هستیم، افزود: با توجه به اینکه انتخابات، تاثیرگذار بر مسایل سیاسی و دیدگاه های اقتصادی هستند، بنابراین این امر در بازار سرمایه مزید بر علت شده است تا سهامداران احتیاط بیشتری را برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار دهند، به همین دلیل به نظر می رسد معاملات بورس فعلا روزهای پررونقی را تجربه کند.

حدادی خاطرنشان کرد: هفته گذشته یکی از ضعیف ترین هفته ها را از نظر کاهش قیمت سهام و ارزش معاملات را طی دو سال گذشته داشتیم که نشان می دهد بهار بورس، چندان سبز آغاز نشده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته ای که گذشت (چهارشنبه، ۱۸ فروردین ‌ماه) با ۴۵ هزار واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل آن، نزدیک به ۳.۶ درصد افت داشت.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    فقط لعنت به بورس ایران

  • شاملو ارسالی در

    لعنت خدا بر حرام زادگان ونجس زادگان که بورس را به این روز انداختند،

ارسال نظر