|
کدخبر: 163919

خبر بد برای جاماندگان سهام عدالت!

رئیس سازمان بورس با اشاره به این که مجامع سرمایه‌گذاری استانی در اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: تخصیص سهام عدالت سالها پیش انجام شده است و دیگر سهامی برای تخصیص وجود ندارد.

بورس خبر بد برای جاماندگان سهام عدالت!

محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی بورس گفت: موضوع اصلی بحث شب گذشته، سهام عدالت و برگزاری مجامع و انتخاب هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت بود.

سخنگوی شورای عالی بورس تصریح کرد: قرار بود اسفندماه این انتخابات برگزار شود، اما از آنجا که در برخی از استانها، تعداد افراد کافی برای عضویت هیات مدیره ثبت نام نکرده بودند و همچنین در برخی موارد فرایند تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان مشمول مرور زمان شده بود، این نگرانی وجود داشت که انتخابات مناسب و پرشوری را شاهد نباشیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از همین رو شورای عالی بورس مصوب کرد تا سازمان بورس برنامه ریزی مجددی برای این موضوع داشته باشد و مجامع این شرکت ها در تاریخ دیگری برگزار شود.

برگزاری مجامع در اردیبهشت ۱۴۰۰

وی با بیان اینکه روز گذشته برنامه سازمان بورس به شورا ارایه شد، گفت: خوشبختانه با اندک تغییراتی برنامه پیشنهادی به تصویب رسید و مقرر شد از اواخر اردیبهشت و در چندمرحله مجامع این شرکت ها برگزار شود. بر این اساس تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، فرصت دارند تا در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: سپس صلاحیت ها بررسی شده و زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام می شود. در این مورد هم اطلاع رسانی گسترده ای صورت خواهد گرفت، زیرا تعداد قابل توجهی از مردم کشور، سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند و باید افرادی را به عنوان هیات مدیره انتخاب کنند که مورد اعتماد و ذیصلاح آنها باشند.

دهقان با تاکید بر اینکه شرکت های سرمایه گذاری استانی مدیر سرمایه های سهامداران هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها به عنوان اهرم توسعه استان ها فعالیت خواهند کرد.

برگزاری مجامع مجازی است

وی با اشاره به اینکه تعداد سهامداران این شرکت ها قابل توجه است، تاکید کرد: به همین دلیل امکان برگزاری مجامع به صورت فیزیکی در شرایط کرونایی وجود ندارد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه بیان داشت: به دلیل تعداد زیاد افراد، مجامع به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و احراز هویتها هم به صورت الکترونیکی خواهد بود. ثبت نام مردم در سجام برای احراز هویت الکترونیکی است و وقتی مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می شود باید این اطمینان حاصل شود که همان سهامدار ثبت نام کننده، رای خود را در سامانه به ثبت می رساند. به این ترتیب، خواهش ما از مردم این است که این اقدام را انجام دهند به این دلیل که شرط ورود به مجمع، فقط ثبت نام سجامی است.

ثبت نام دستکم ۶۵ درصدی سهامداران عدالت در سجام

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه هم اکنون متوسط ثبت نام افراد در سامانه سجام به ۶۵درصد رسیده است، افزود: یعنی ۶۵ درصد افراد ثبت نام سجام را به سرانجام رساندند و مشکلی برای انتخابات ندارند. در بعضی از استان ها این عدد به ۸۰ درصد هم رسیده است و قاعدتا تا فرصت باقی مانده، افراد بیشتری می توانند در این سامانه ثبت نام کنند. استان هایی، اولویت برگزاری مجامع را دارند که بیشترین تعداد ثبت نام را داشته باشند.

رییس سازمان بورس در ادامه ابراز داشت: شرایط شرکت و عضویت در هیات مدیره شرکت ها مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار که برای همه شرکت های پذیرفته شده جاری است، خواهد بود و ارتباطی به سابقه نخواهد داشت. افراد باید شرایط لازم را داشته و تایید صلاحیت شوند.

سهامی برای جاماندگان نداریم

دهقان دهنوی در خصوص جاماندگان سهام عدالت متذکر شد: تخصیص سهام عدالت سال ها پیش انجام شده است و افرادی که واجد شرایط بوده اند سهام عدالت خود را در اختیار گرفتند. دیگر سهامی برای تخصیص وجود ندارد و تصمیم در خصوص مباحثی که جدیدا در خصوص اعطای سهام عدالت به افراد جدید در برخی محافل منتشر شده است، مربوط به دولت خواهد بود و تصمیم گیری آن بر عهده سازمان بورس نیست.

منبع: اقتصاد نیوز
  • الم ارسالی در

    میگه عادلانه انجام شده هر کسی واجد شرایط بود گرفته بقیه واجد شرایط نبودند سرمایه دار تشریف داشتند

  • مجید ارسالی در

    آنهایی که عضو سهام گیران عدالت نبستیم با ید چه کنیم هر دفعه مراجعه کردیم گفتند مت عاقبا اعلام خواهد شد منتظر جواب شما هستم

  • هموطن ارسالی در

    بنظرم ایشان بیسواد تشریف دارند ، جامانده به این معنی نیست که کسی دیگر مستحق نبوده بلکه دلالت به بی مدیریتی بعضی مسئولان است که تو چهل دو سال انقلاب مظلوم ما یکبار نشده که کاری انجام بدهند که بدون اشکال باشد .

  • شهروند ارسالی در

    ما تا حالا چند نوبت سود گرفتیم ولی این ب ار واریز نشده .تلفن و سلیت رسیدگی هم هیچ کدام جوابگو نیست راهنمایی بفرمایید. متشک رم

  • داود ترکمانی ارسالی در

    من هنوز موفق به دریافت وام از برکه سهام عدالت خودم و همسرم نشیدم،چکار کنم

  • محمد ارسالی در

    تو که اونجا نشستی وداری دستور میدی هرکی شرایط داشته گرفته، ازکجات دراوردی؟ کلی آدم نیازمند ومستحق جاموندن، حالا به هر طریقی، چرا باید یه سری آدم که نیازمند نیستن گرفته باشن، کسانی هستند که کارمند ومعلم هستن، سهام عدالت گرفتن، ولی کاگر ساختمانی هم هست که نگرفته، حالا بشین بگو همه گرفتن، خدا ازتون نگذره، با آبروی مردم بازی میکنین،

  • ناشناس ارسالی در

    پس ما که گارگر هستیم چکار کنیم که از سهام عدالت جا موندیم همش از عدالت میگید اما هیچ وقت عدالت نداشتید

  • ناشناس ارسالی در

    پس ما که کارگر هستیم چه کار کنیم از سه ام عدالت جا موندیم؟

  • مقتدر جواد ارسالی در

    ماهم از خودمان جا ماندیم وهم از سهام عدا لت وهم از کاروان شهدا.

  • محمد احسنگر ارسالی در

    ما بازنشسته جزو جامانده گان هستیم اگر ع دالت اینه که هیچی در جمهوری اسلامی عدال ت اینطور برقرار میشود ممنون از اجرا کنند ه گان عدالت

  • ناشناس ارسالی در

    کسانی که سهام رو گرفتن مشخصه کیا هستن، حالا یه بررسی کوچک نشون میده نود درصد افرادی که سهام رو نگرفتن مستحق دریافت اون بودند و خیلی از کسانی که گرفتند اصلا نیازی بهش نداشتند.

  • ناشناس ارسالی در

    از اینها خیری به کسی نمی رسه .

  • محسن‌فرامرزی ارسالی در

    ماهم‌‌کارگرساده‌‌هستیم ‌جامانده‌سهام‌عدا لت‌از‌‌مسولین‌‌خواهش‌مکنیم‌‌رسیدگی‌کنند< br /> ‌

  • الم ارسالی در

    بابد هم منابع نباشد چاپیدید تمام شده خودتان گرفتید بی خیال بقیه شدید اگر دیگر واگذاری ندارید چه غلط میکنید در اشغالشو ببندید و گورتان گم کنید

  • ناشناس ارسالی در

    بله نباید هم سهامی برای جاماندگان نباشد ،هرچه پولدار بود سهام گرفتند برای ما فقی ران همیشه چیزی نبوده چه برسد بهسهام عدال ت.

  • سیدیوسف موسوی ارسالی در

    سلام وخسته نباشیدبخداازروی زن وبچه ومستع جری خجالت میکشم دیگه توان اداره کردن این زندگی روندارم ن مسکن مهرن مسکن ملی ن سه ام عدالت ن وام بمن داده اندلطفا بدادمثل بنده برسید دیگه خجالت زده خانواده وصاحب خانه نشویم.هیچ کاری هم ازدست مابرنمیاید بکجابرویم بکی شکایت بکنیم بقول
    ما درخدابیامورزم ن پول قوی داریم ن مشت قوی پس بایدبمیریم

  • از کار افتاد ده ارسالی در

    بس لااقل اسم عدالت را را از روی این سهام بردارید چون اگه عدالت بود به کسی که زند ه هست به خانواده اش. سهام بدهند و در خان واده را در حال حیات متوفی اعلام کنند .کج ای این عدالت هست؟اسم عدالت برازنده این س ازمان نییت

  • حسینی ارسالی در

    بخداماهم سهام عدالت نگرفتیم این سهاما که دادن به کی دادن که به مستحقش نرسید

  • ناشناس ارسالی در

    چرا ما کلا سهام عدالت نداریم یعنی اصلا به ما نمیدهتد؟

  • عبدالحمید چ ارسالی در

    داشتم برای نو نفر فرم سهام پر میکردم طرف گفت فعلا فایده ندارد.اون تا امروز جامانده شدیم.

  • کرمی معلم ارسالی در

    سلام من زن سرپرست خانواده هستم بادوفرزند یتیم تویک مرکزنگهداری معلولین کارمیکنم ت مام مدیران وهیئت امناهای پولداراینجاسهام عدالت گرفتن ومن وخیلی ازکارگرای بدبخت د یگه ی اینجاهم نگرفتن..امیدوارم ظلم پایدا رنماندوانقلاب اسلامی ماروی واقعیشوبه مان شون بده.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اخه اقای ...شما از کجا میدونید واجد ان شرایط همه سهام دارشدن ویگر واجدولشرای طی نیست شما ازکجا یتان این خبر ادریافت ک ردین که کاملا به صراحت حرف مفت میزنید وا قعا اگر چند نفر از جناب در سرکار باشند ب اید فاتحه ملتو دولتو نظامو کشورو خوند بن ظرمن شما سلاحیت اداره پست فعلی خویش راند ارید چون بدون مطالعه واز روی معده حرف می زنزد

  • ناشناس ارسالی در

    اگه اسم این کارسهام عدالت هست ماهم ایران ی هستیم وباید به عدالت به همه ایرانی ها داده بشه..در غیر این صورت به هرکس سهام د ادید بگید بیاد پای صندوق ها ورای بده هر کس سهام عدالت نداره رای هم نمیده

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ما خانواده 4نفر سهم عدالت نداریم کد رهگیری داریم چه کار کنیم ممنون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها